hallo, ik ben Christine

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
cdittmar
Nieuw in dit forum

hallo, ik ben Christine

Berichtdoor cdittmar » Zo Jul 30, 2006 10:18 am

Hallo, ik ben Christine,

Graag stel ik me even aan jullie voor en hoop met jullie verder op zoek te kunnen naar info over en tegen mijn gezondheidsproblemen.
Ik ben 40 jaar, 1.67 m, getrouwd, een optimist, knutselaar, lezer en niet van harte sportief wel dol op dansen. Toch heb ik enige jaren geleden besloten dat ik meer moet bewegen en heb er mijn baan voor opgezegd om een andere baan te zoeken waar ik met de fiets naar toekon. Door omstandigheden ben ik burn-out geraakt waar ik nu weer uit aan het krabbelen ben en ik blijf proberen mijzelf in beweging te houden door nu 2x/week te slenderen, te wandelen en af en toe te fietsen.

Al vrij jong had ik in de gaten dat ‘je bent wat je eet’ en daar heb ik best heel wat studie naar verricht en ook veel ervaringen mee opgedaan. Ik geloof niet zo in diëten maar wel in goed voedsel en evt ook in de juiste combinaties.

Ik ben helaas ondanks alles toch te dik (74 kg – moet zijn 55-59 kg). Met ‘het scdiet’ (meer leefwijze dan dieet) ben ik 2 jaar geleden afgevallen tot 60 kg maar helaas heeft de burn-out mijn energie om mijn overtuiging overeind te houden even ondermijnd…

Verder heb ik
•HPU in een zeer lichte mate waarvoor ik Depyrolbasis slik. Dit geeft de verandering dat ik heel veel minder pieker, minder angstig ben voor van alles en nog wat en dat ik verwerkings dromen kan herinneren (vroeger kon ik me geen dromen herinneren op een enkele vreselijke nachtmerrie na).
•de huidversie van mastocytose – urticaria pigmentosa
•last van zware vermoeidheid, zware menstruatie met migraine aanvallen, hyperovergevoelig, slechte concentratie, erg gevoelig voor stress, kou, scheurbare nagels, voedsel intolerantie voor paprika, hazelnoten, diverse vetten, ei in combinatie met koolhydraten, melk en soja.
•Ook ben ik vrij regelmatig gebeten door teken maar geen rode ringen gekregen.

Ondertussen heb ik geleerd dat pauzes houden een goede instelling is (ik ging altijd door voor iedereen –vooral mijn werk- maar eigenlijk niet voor mijzelf) en dat ik tijd voor mijzelf neem. Ook heb ik besloten dat ik een aantal gezondheidszaken nog eens goed wil onderzoeken met de huidige informatie die tegenwoordig op internet te vinden is en mezelf een nieuwe kans op balans wil geven. Ik zoek die info voornamelijk in de hoek van mijn hormonen en nog een paar puzzelstukjes van de Psyche.
Zo dat is het even,
Graag veel inzicht!
Christine

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Zo Jul 30, 2006 12:13 pm

hallo christine,

uit de beschrijving van je symptomen lijkt het erop dat er hormoonstoornissen in het spel zijn.
zou je, om mee te beginnen, eens door deze lijst van symptomen van oestrogeen dominantie heen willen kijken en hier een lijst van symptomen die je herkent willen maken?

http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/viewtopic.php?p=66247#66247

oestrogeen dominantie is te behandelen met natuurlijke progesteron creme en een gepast dieet is daarbij ook zeer belangrijk.

m.v.g.

marja
met vriendelijke groeten,

marja

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Jul 30, 2006 3:53 pm

Hallo Christine, we hebben elkaar al gesproken via de telefoon.

Ik geef je ook huiswerk

Doe deze online tests

http://www.lilith.demon.nl/div/candida-test.html

http://www.lilith.demon.nl/div/candida-test.html

Ik zou ook willen weten wat jouw huidige TSH, FT4, FT3 is, kijk maar hoe ver je komt bij de huisarts. Als de huisarts me echt een plezier zou willen doen wil ik ook je C-peptide weten nuchter, Dat is een maat voor de insuline die je maakt.

Verder wil ik graag dat je aangeeft welke klachten je hebt van dit schildklier lijstje

<H3>Klachten van hypothyroïdie (hypothyreoïdie)</H3>De <A HREF="http://my.webmd.com/content/healthwise/33/8253">klachten van hypothyroïdie</A> zijn:
<UL><LI>Vermoeidheid, spierzwakte
<LI>Spierkrampen, spierpijnen, stijve armen en benen
<LI>Concentratieproblemen, slecht geheugen, niet helder kunnen denken
<LI>Obstipatie
<LI>Allergieën
<LI>onverklaarbaar overgewicht
<LI>dun haar dat afbreekt en uitvalt, broze nagels
<LI>intolerantie voor kou
<LI>droge, ruwe en bleke huid
<LI>verlaagde lichaamstemperatuur
<LI>pafferig gezicht vooral bij de ogen
<LI>Premenstrueel Syndroom
</UL>Patiënten herkennen bovenstaande klachten vaak niet omdat deze klachten soms gedurende een lange periode van soms wel 5 - 10 jaar zijn ontstaan. Zij hebben de klachten geaccepteerd als een soort van “fact of life”, en denken dat ze bij hun leeftijd horen (ouderdomsklachten). Pas als ze voor hypothyroïdie worden behandeld merken ze het verschil. Het is daarom belangrijk dat patiënten voor zich zelf uitzoeken of hun klachtenpatroon mogelijk verband zou kunnen hebben met hypothyreoïdie.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

cdittmar
Nieuw in dit forum

antwoorden OESTROGEEN DOMINANTIE

Berichtdoor cdittmar » Zo Jul 30, 2006 10:40 pm

Dit herken ik (soms weet ik niet precies wat iest betekend):
- Koude handen en voeten
- Verminderde zin in seks
- Toename van vet vooral op de buik, heupen en bovenbenen
- zware Endometriose geconstateed bij mijn zusje
- Vermoeidheid
- Hypoglycemie uitslag van de test = 88
- Magnesium tekort -> als ik chelated magnesium slik heb ik geen nekkrampen wat heel prettig is en dus elke dag op mijn lijstje staat
- Pre Menstrueel Syndroom PMS
- Vocht retentie en opgeblazen gevoel
- Zink tekort (als onderdeel HPU?)
- Wazig zien en/of waterige ogen, moeilijkheden met focussen regelmatig
- Jeuk, branderigheid en pijnlijke oren vooral na koolhydraten
- Vertigo ( het gevoel dat u zelf of uw omgeving ronddraait, zeker wanneer u uw hoofd draait en erger wanneer u in bed ligt) Vooral rond de ovulatie en daarna
- Brandend maagzuur bij stress
- Geen gewicht kunnen verliezen en vocht vasthouden
- Extreme, met angstige bezorgheid of extreme emotionele verstoordheid gepaard gaande, dromen
- moeite om te focussen regelmatig
- moeite om te concentreren regelmatig
- Androgene bijverschijnselen: gezichtshaar harde haartjes op mijn kin
- Menstruaties varierend van korter vooral tot langer durend, onregelmatig, wisselend van zwaarder tot lichter of een combinatie van beide- bloedstolsels
- moeizamer lateraal kunnen denken (lateraal denken is het in staat zijn de vertrouwde patronen aan te passen) en geen meerdere dingen tegelijk kunnen doen
- Hoofdpijn en migraine – Scherpe pijnen door het hoofd bovenin rond menstruatie
- Ongerelateerd treuren en verdrietigheid
Moeilijkheden met spreken en het vinden van woorden- “vastgebonden tong”, stotteren van woorden
-ongefundeerde angsten verminderd door Depyrol Basis maar geen depressie
Christine

cdittmar
Nieuw in dit forum

candidatest

Berichtdoor cdittmar » Zo Jul 30, 2006 10:53 pm

Hallo Willy,

uit de candidatest komt score 255 = 180 of hoger: klachten vrijwel zeker veroorzaakt door candida.

Dr Harpers Gezondheidstest voor hypoglykemie score 88 = Meer dan 80 punten: kans op bloedsuikerstoornis is hoogstwaarschijnlijk, zeker hypoglykemie

van de klachten van hypothyroïdie herken ik:
Vermoeidheid = ja, spierzwakte =?
Spierkrampen als ik geen gelated magnesium slik
Concentratieproblemen, slecht geheugen, niet helder kunnen denken soms
Obstipatie = nee juist diaree
Allergieën nee wel mastocytose
onverklaarbaar overgewicht
heel fijn haar maar wel veel en broze nagels
intolerantie voor kou
droge en bleke huid
verlaagde lichaamstemperatuur
Premenstrueel Syndroom

Christine

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Ma Jul 31, 2006 10:29 am

hallo christine,

er zijn nogal wat symptomen van oestrogeen dominantie.
als je besluit om de oestrogeen dominantie te gaan aanpakken heb je grote kans dat de schildkliersymptomen ook verdwijnen en ook de hypoglycemie en de candida.

m.v.g.

marja

marja

cdittmar
Nieuw in dit forum

oestrogeen dominantie aanpakken

Berichtdoor cdittmar » Ma Jul 31, 2006 10:10 pm

Hallo Marja,

het lijkt me een goed idee om de oestrogeen dominatie aan te pakken.
Ik zat al te lezen over bv Moondanse. Het artikel wat daar naartoe verwijst heeft het er echter over dat je bij een te kort aan progesteron een korte menstruatie hebt en ik heb juist een hele heftige en lange menstruatie. Dat is dan weer erg tegenstrijdig...
En jij had het geloof ik al over een speciale natuurlijke progestron gel
Maar ik ga even op de forums neuzen de komende dagen om rond te kijken wat er alllemaal al geschreven is hierover.
Ik wil graag snel aan de gang, vooral om van mijn migraine af te komen!
groetjes
Christine

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Aug 01, 2006 11:03 am

hallo Christine ik heb je via de telefoon verteld hoe marja en ik bezig zijn met de oestrogeen dominantie, vooral marja is op dat vlak aktief.

Ik zie nu duidelijk schildkier aanwijzingen en candida problemen.

Candida kan alleen worden aangepakt na een ontlastings onderzoek.

Over de schildklier wil ik meer weten, nl de THS, FT4 en FT3

MARJA als jij denkt dat Christine scored op het gebied van oestr dom. overleg dan met haar of de speekseltest zinvol is bij de arts in belgie.

Laten we deze trajekten gewoon parallel laten lopen. Dat is mijn voorstel.

Ik zal Anne vragen naar te de candida te kijken
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Di Aug 01, 2006 1:05 pm

hallo christine,

de informatie die ortholon geeft over oestrogeen dominantie is heel summier. als je engels goed genoeg is kun je beter in deze sites
erover lezen.
http://www.johnleemd.com/store/estrogen_dom.html

http://www.natural-progesterone-advisory-network.com/symptoms-of-estrogen-dominance.php

vooral de laatse site is zeer uitgebreid.

in het forum is nog weinig te lezen over oestrogeen dominantie.
we zijn bezig met een artikel maar dat is nog niet klaar.

als je deze therapie wilt gaan doen kun je aan dr lemaire je vragen kwijt.
hij doet ook de speekseltest en geeft daarna een advies.
http://www.praktijkmeikers.nl/
ik ken geen andere therapeuten in nederland die hiermee werken.

m.v.g.

marja

marja

cdittmar
Nieuw in dit forum

als of ik in een spiraal/kringetje zit

Berichtdoor cdittmar » Di Aug 01, 2006 9:17 pm

Hoi Marja en Willie,

ondertussen weer heel wat gelezen op Pillie Willie. Ik krijg het idee dat ik in een kringetje zit. Als ik het zo op een rijtje zet dan heb ik een heel aantal symptomen waarvan de vervelendste zijn migraine, moeheid en darmklachten die lijken te wijzen naar Candida en trage schildklier. Daarachter zit mogelijk oestrogeen dominantie. Als ik daar over lees dan moet dat al heel jong ontstaan zijn en alleen maar erger geworden zijn in de loop van de jaren door overbelasting van mijn lever en nieren ed. Ga ik dan nog verder zou ik moeten beginnen met een ontgifting waar ik weer mee in de problemen kom omdat ik dan onder de chronisch vermoeiden val. Sta ik weer aan het begin van de cirkel.

Dan vraag ik me af of ik niet het best kan beginnen met fietsen. Na 45 minuten fietsen ga ik namelijk een soort kattepis uitzweten. Ammoniak geur. 't lijkt me dan een heel aardige start van ontgiften zonder alles in de war te gooien... Ik vind het behoorlijk complex.

Mijn engels is niet zo goed dat ik het hele artikel over Oestrogeen dominatie zal kunnen volgen maar ik ga in ieder geval proberen het artikel te begrijpen.
En verder lees ik verder, wacht ik even verdere berichten af en mijn bezoek na de vakantie met de internist en huisarts tbv bloedprikken.
groet,
Christine

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Di Aug 01, 2006 9:27 pm

hallo christine,

alle processen in ons lichaam zijn cirkels. je kunt de cirkel op elk punt gaan doorbreken maar in mijn optiek geeft de behandeling van oestrogeen dominantie je een enorme push in de goede richting. wat daarna nog overblijft aan klachten kun je dan afzonderlijk aanpakken. ik praat uit eigen ervaring en nadat ik vele euro's heb uitgegeven aan alternatieve therapeuten en nadat ik begrepen heb dat ik van de reguliere medici weinig meer te verwachten had dan nog meer medicijnen die alleen maar symptomen bestrijden en een heleboel nare bijwerken hebben.

maar neem gerust je tijd.

m.v.g.

marja

marja

cdittmar
Nieuw in dit forum

cirkel doorbreken

Berichtdoor cdittmar » Di Aug 01, 2006 11:40 pm

Hallo Marja,

graag wil ik de cirkel zo snel mogelijk doorbreken en heb daar oren naar maar moet ik dan alles tegelijk doen, Willie heeft het namelijk ook over de candida en de schildklier.
Ik ben al eerder zonder verbetering met de schildklier bezig geweest en van jou begrijp ik dat ik zonder meer meteen met de oestrogenen aan de gang kan?
alle drie vind ik een beetje veel tegelijk...
en is de arts een officiele en geregistreerde arts?
groetjes
Christine

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Wo Aug 02, 2006 10:49 am

hallo christine,

ik heb even een stukje gekopieerd uit het boek van dr lee. hij is ook arts met veel jaren algemene ervaring en 15 jaar oestrogeen dominantie ervaring.
Afbeelding
vertaling:
Toen ik me bewust werd van het oestrogeen dominantie syndroom merkte ik dat het gebruik van supplementen voor de schildklier vooral onder vrouwen met deze conditie veel voorkwam.
Als ik probeerde met natuurlijke progesteron hun oestrogeen dominantie te corrigeren zag ik regelmatig dat hun behoefte aan schildkliersupplementen afnam en vaak helemaal verdween. Zo kwam ik erachter dat oestrogeen, progesteron en schildklierhormonen met elkaar in verband staan.

dr lemaire is ook arts. je kunt hem eventueel gratis bellen na 7 uur 's avonds. mocht je de pil slikken dan moet je hem daar zeker ook over vragen.

verder is het heel belangrijk om te gaan werken aan een goed dieet:

goede vetten gebruiken en slechte vetten schrappen.
goede vetten zijn: olijfolie, kokosolie, roomboter en visolie.
slechte vetten zijn: alle plantaardige olieën (m.u.v. olijfolie dus), zoals zonnebloemolie, slaolie etc. verder margarines en dieetboters zijn heel slecht.

drastisch verminderen van suikers.( suikers putten de bijnier uit en die is ook nodig om de nodige hormonen waaronder progesteron te kunnen produceren.)
je kunt je eens verdiepen in het dieet voor hyperinsulinemie.
dat is heel goed om de bloedsuikerspiegel stabiel te maken en is daarom geschikt om de normale hormoonbalans te herstellen.

verder is stress een grote boosdoener en doe je er goed aan die zoveel mogelijk te voorkomen.

ik ga binnenkort een stuk schrijven over xeno-oestrogenen die op allerlei manieren aanwezig zijn in het milieu en die je ook zo veel mogelijk moet zien te vermijden omdat ze ons natuurlijke oestrogeen verdringen en zeer schadelijk zijn voor onze gezondheid.
ze zitten nl in veel schoonmaakartikelen en in cosmetica en huid- en haar verzorgende produkten.

een paar supplementen zijn ook erg belangrijk:
vit C, vit E, vit B complex, magnesium, quercetin.

als ik jou was zou ik beginnen met de oestrogeen dominantie aan te pakken. na verloop van tijd kun je dan zien wat je nog over hebt aan klachten en kun je daar aan gaan werken.

m.v.g.

marja

marja

cdittmar
Nieuw in dit forum

valt (een deel van) deze behandeling onder de verzekeringen?

Berichtdoor cdittmar » Wo Aug 02, 2006 11:11 pm

Hallo Marja,
het lijkt me een goede insteek en denk het op niet al te lange termijn op te gaan starten!
ik gebruik al de goede vetten olijfolie, kokosolie, roomboter en soms capsules visolie, de zonnebloem olie zal ik nog weglaten, heb er ondertussen over gelezen.
in principe gebruik ik geen suikers, meestal alleen wat vruchtensap maar zal dat de komende periode ook sterk verminderen.
vit E, vit B complex, magnesium, quercetin kan ik denk ik dan bij de Rooij bestellen, welke merken zijn oké? vit C geeft mij aften in mijn mond, ik heb ook al oer vit C geprobeerd maar helaas, zelfs sinasappelsap geeft al aften
het dieet voor hyperinsulinemie ga ik bestuderen maar ik denk dat ik al een eind in de richting zit.

verder de stress daar ben ik erg gevoelig voor geworden en ontkomen kan je er niet aan, ik heb wel veel aan mijn omgeving verbeterd maar sommige dingen...

ik ben benieuwd naar jouw stuk wat je gaat schrijven over xeno- oestrogenen. zelf gebruik ik veel bio schoonmaakmiddelen en verzorgingsmiddelen, daar voel ik me het fijns bij.
groet,
Christine

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Do Aug 03, 2006 11:04 am

hallo christine,

je bent inderdaad al een heel eind in de goede richting. mocht je dan nog besluiten om met de natuurlijke progesteron te gaan beginnen dan heeft dat ook een beter effect uiteraard dan wanneer je nog op een verkeerd dieet zou zitten. heel fijn.

wat de vitamines betreft. misschien kan willy je hier beter van advies dienen. hij heeft mij ook goed geholpen. bij de rooy kun je ze bestellen. daar krijg je 25% korting.

wat betreft de hoeveelheden volgens dr. lee voor vrouwen voor de menopauze:
vit B compex met min.50 mg vit B6
vit C 1000mg2x daags tot 5000-10000mg per dag in een gebufferde vorm
vit E 400 I.U. tot 800 I.U. per dag
magnesium 500mg per dag

wanneer je hormonen weer in balans zijn kun je volstaan met enkel de antioxidanten: vit C 1000 mg en vit E 400I.U. per dag

wanneer je allergieën hebt kun je quercetin nemen 500mg 2xdaags

als vit C een probleem is zijn er een aantal vormen van vit C bijvoorbeeld ascorbyl palmitaat, een in vet oplosbare vorm van vit C.
die ga ik nu uitproberen want ik verdraag ook geen vit C

mijn artikeltje over xeno-oestrogenen is bijna klaar maar ik denk dat jij al heel goed bezig bent.

marja

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”