Het zit zeerzeker niet tussen je oren,toen ik begon met het gezonde eten als diabeet moest ik ook meer eten dan ik opkreeg en dat dieetiste mens maar sakkeren dat ik niet afviel,denk dat jij ook een kruis vereniging dieetiste hebt gehad en geen die iets van diabetes afweet.
In gewicht bijkomen doen de meeste diabeten als ze op insuline overstappen,mij heeft het 10 kg extra gekost en later met de pomp nog eens 10 kg extra,dit komt omdat de voeding= glucose met insuline beter wordt opgenomen in je lichaam,dus dan zou je eigenlijk minder moeten gaan eten,althans koolhydraten.
Dan is een mixtard insyuline voor mensen die een strak eetpatroon hebben en daar niet van afwijken.
Dat is iets voor ouderen die de hele dag in hun stoel zitten en daar reken ik jou nog niet bij
Ook als je te hoog in je bls zit kun je deze niet corigeren met een mixtard,daar zul je altijd een kortwerkende als Humolog of Novrapid bij moeten hebben.
Sorry.........maar ik vind dit een verkeerde beslissing van jou arts,je bent nu nog meer gebonden om te moeten eten,omdat in die mixtard ook je langwerkende insuline zit,die jou basale instelling moet regelen.
Ja je bent van je maagpijn af,terwijl je nu misschien weer maagpijn krijgt omdat je moet eten op een bepaald tijdstip.
Als je niet goed ingeregeld raakt,zou ik dit niet langer dan een week of 3 aanzien en dan terug voor een 4x daags spuitschema.
Wat vond de DVK hiervan,want die moet jou begleiden met het inregelen op de insuline?????
Ik praat daar voor jou misschien makkelijk over,maar ik ben door schade en schande wijs geworden en te laat erachter gekomen dat niet alle hulpverleners ook werkelijk verstand van zaken hebben.
Daarom probeer ik ook jou bewuster en mondiger te maken,vooral naar die hulpverleners toe.
Natuurlijk is het voor hun het makkelijkste als jij alles slikt voor zoete koek,maar geloof mij,ik ben op een gegeven moment niet meer de spreekkamer uitgegaan voor ik een bevredigend antwoord had of mijn zin had gekregen en ik ben er zelf alleen maar beter op geworden..... en daar gaat het om