Beste Eveline
Sorry gisteravond even geen tijd maar hier komt het antwoord op je vragen. Wat ik voor cholesterol probleem heb weet ik

niet maar ga ik binnenkort horen. Ben vanmorgen bloed wezen prikken. Volgens de dokter plm 20 jaar geleden was het een "aangeboren" afwijking.

Ik zal je proberen mijn eet patroon van de laatste 20 jaar uitleggen. Dat is niet zo moeilijk want dat ik ben wat dat betreft best konstant. Wij zochten het qua gezelligheid van de avondmaaltijden niet in de hoeveelheid maar wel in de aandacht en afwisseling van het geheel. De broodmaaltijden vallen hier niet zo onder. Ik vind brood erg lekker dus dat verveelt nooit.
Maandag tot en met vrijdag. Ontbijt 2 volkoren boterhammen met dun Becel pro aktief (ik weet het!!!)

en dan een met 20+ kaas of 20+ smeerkaas. En een met mager broodbeleg. Zoals Filet, Ham ,Rookvlees, Fricandeau,Rosbief enz en een kopje thee. Koffietijd 1 maal zwarte koffie zonder suiker. Middag 2 volkorenboterhammen met meestal hetzelfde beleg als met ontbijt en weer een kopje rooibos of groene thee erbij. Op brood plm 4-5 eieren per jaar. (volgens mijn lijst heel ernstig)

Middag theetijd een kopje groene thee zonder suiker. Diner , zes maal per week volkorenpasta met saus of zilvervliesrijst met groenten e.v roerbakgroenten en een stukje(100gram) mager vlees steeds heel gevarieerd en lekker.

Ook vaak nasi(volkoren) of bami met wat kip zonder al teveel saus. Bij elke maaltijd salade rauwkost of komkomer elke dag anders. Ik nam ook vaker een schepje meer macaroni of rijst dan saus (omdat je van saus het dikste word) stom he

. Een of tweemaal in de week aardappelen met groenten envlees.Zaterdag s'morgens een vers gebakken volkorenbroodje met pindakaas ,jam of sandwichspread. s-Middags een broodje in de stad meestal vis. En s'avonds een bordje frites zonder saus maar wel met salade

. Koffietijd eenmaal koffie zwart. Als ik erg veel honger had s'avonds een boterham met mager vleeswaar of kaas. (plm eenmaal per week)
Zondagochtend een volkorenbroodje met pindakaas jam of sandwichspread. Middag een vers volkorenbroodje met kaas of mager vleeswaar. Diner zoals boven. Wel erbij gezegd dat ik geen suiker geen nootjes geen tussendoortjes geen toetjes geen gebak koek snoep of iets dergelijks gebruik. Wel s'avonds wat frisdrank light en twee wijntjes.(dus toch suiker)

Alleen tijdens verjaardagen en vakanties "smokkel"ik wel eens.Ik kwam toen aan een gemiddelde van zo'n 1500 tot 1800 kcal. Ik ben toen in de eerst drie maanden van mijn dieet 30 kilo afgevallen. Ik ben het dieet blijven doen en 15 jaar weinig of niets aangekomen. Regematig hield ik dat per periode bij als ik weer eens iets te zwaar was geworden door feestjes of vakanties.Dat ging goed tot plm 5 jaar geleden. Toen kwam erbij en nooit meer eraf. "De leeftijd" zei mijn vrouw.

Zo ben ik dus de laatste vier a vijf jaar plm 10 kg gegroeid en de wanhopige pogingen om het eraf te krijgen zijn allen niet geslaagd.

Je had trouwens gelijk met die onsjes. Ik was maandag nog iets "aangekomen" maar vanmorgen was alles er weer af. PFFFT.
Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Mocht je nog iets willen weten hoor ik dat wel.
Groetjes GER
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.