Koolhydraat arm brood

Recepten die horen bij het hyperinsulinemie dieet.
Merlinde
Bekende op het forum

Koolhydraat arm brood

Berichtdoor Merlinde » Wo Dec 23, 2009 6:35 pm

Via via kwam ik op een site waar ze koolhydraat arme broodmix verkopen. Het gaat dan om minder dan 20 KH. Het klinkt mij als een prima alternatief, maar is dat ook zo???

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Za Dec 26, 2009 2:57 pm

Hallo Monique,

Via via kwam ik op een site waar ze koolhydraat arme broodmix verkopen. Het gaat dan om minder dan 20 KH. Het klinkt mij als een prima alternatief, maar is dat ook zo???

Dat vraag je je terecht af. Ik zou graag willen weten wat de GI/GL is van een brood gebakken van die broodmix. Of te wel zitten er veel snelverteerbare koolhydraten in. En of er veel sojameel in zit. Soja moet je maar beperkt gebruiken namelijk.
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Vr Jan 22, 2010 12:05 pm

Hallo Cora,

Ik had je in december al geantwoord, maar heb waarschijnlijk ergens iets niet goed gedaan, want mijn antwoord staat er nu niet meer. Dan maar in de herhaling :-)

In de broodbakmix zitten de volgende ingrediënten:

Tarwemeel, soja, lijnzaad, sesam, tarwegluten, zonnebloempittenm tarwevezels, gejodeerd zout, rogge, broodverbetermiddel 2% (plantaardig vet, sojabloem, emulgator E472em E471, E482, tarwemout, amylasen, anti-oxydans, ascorbinezuur), droge gist, geroosterde tarwemout.

Men geeft aan 23,6 koolhydraten per 100 gram bereid product.

Ik gebruik verder geen soja, behalve in dit brood en daar neem ik ca. 75 gram per dag van.

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Jan 22, 2010 2:16 pm

Hallo Monique,

Men geeft aan 23,6 koolhydraten per 100 gram bereid product.

Dan is het nog de vraag of dat snel of langzaam verteerbare koolhydraten zijn. Helaas geven ze geen GI van dit soort producten............

Er zit het meeste tarwemeel in en daarna het meeste soja. De exacte hoeveelheid soja staat er niet bij............
Groetjes,

Cora

Terug naar “Recepten ”