broodvervanging

Recepten die horen bij het hyperinsulinemie dieet.
Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Zo Okt 21, 2007 10:15 am

Wraps van ijsbergsla

Makkelijk voor onderweg.

Ingrediënten voor 1 portie:
• IJsbergsla
• 50 gram pittige kaas
• 50 gram rookvlees in plakjes
• Evt, cocktailprikkers
Bereidingswijze:
Wat bladen van de ijsbergsla afhalen, deze wassen en goed drogen. Snijd de kaas in langwerpige reepjes. Een blad sla om een reepje kaas rollen en dit eventueel vaststeken met een cocktailprikker, herhalen tot de kaas op is. Een plakje rookvlees samen met een blad sla oprollen en eventueel vastprikken. Herhalen tot het rookvlees op is.
Groetjes,

Cora

Liesbeth58
Verslaafd aan het forum

Variant op kikkererwtenpannenkoek

Berichtdoor Liesbeth58 » Do Dec 20, 2007 10:21 am

Even voor de liefhebbers van kikkererwtenpannenkoeken: ze worden nog veel lekkerder als je, net als bij het brood, de helft van het kikkererwtenmeel vervangt door amandelmeel. Echt de moeite waard om eens uit te proberen!

Groeten van Liesbeth

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Do Dec 20, 2007 4:09 pm

Even voor de liefhebbers van kikkererwtenpannenkoeken: ze worden nog veel lekkerder als je, net als bij het brood, de helft van het kikkererwtenmeel vervangt door amandelmeel.

Vind ik ook :D
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Di Aug 04, 2009 5:24 pm

Liesbeth58 schreef:Dag Cora,

Ik heb overigens het meel zelf gemaakt van kikkererwten, gewoon in de keukenmachine. Gaat heel goed.

Liesbeth.

Hoi Liesbeth,

Heb je de kikkererwten eerst geweekt of gekookt voor je ze ging malen? En zo ja hoe lang??

Alvast bedankt,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Di Aug 04, 2009 8:44 pm

Hallo Monique,

Mijn ervaring is dat je het beste kikkerewtenmeel bij een natuurvoedingswinkel of toko kan kopen.

Ik heb wel eens pannekoeken van gemalen gekookte kikkkerewten gemaakt, dat gaat ook, maar met meel gaat het beter.

Het beleg moet de pannekoeken lekker maken :wink:

Als je een kikkererwtenpannekoek bakt moet je hem pas omkeren wanneer de pannekoek helemaal "droog" is en de onderkant los laat.
Groetjes,

Cora

Merlinde
Bekende op het forum

Berichtdoor Merlinde » Do Aug 13, 2009 12:58 pm

Even een korte update. Ik heb afgelopen weekend de pannekoeken en het brood gebakken. Het beslag van de pannekoeken had ik in drieen verdeeld: een deel zoet, een deel naturel en een deel met kaas en provencaalse kruiden.

Het brood (van kikkererwtenmeel, amandelmeel en zaden) heb ik in de broodbakmachine gebakken.

Omdat ik kikkererwten had en geen meel, heb ik eerst zelf meel gemaakt, waardoor het wel erg veel werk werd. De pannekoeken zijn zeker goed eetbaar en vullen goed, maar het brood vind ik echt, echt, echt niet lekker. Ik heb drie boterhammen geprobeerd met verschillend (dik) beleg, maar daar moet ik echt nog iets anders voor vinden. Misschien het amandelbrood. In ieder geval het proberen waard.

Als er nog meer recepten zijn, houd ik me aanbevolen.

Groetjes,
Monique

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Aug 14, 2009 11:29 am

Hallo Monique,

De meningen over de smaak van het kikkererwtenbrood lopen zeer uiteen. Je kan nog eens tussen de recepten in mijn boek neuzen bij tussendoortjes en lunch. b.v. eierpannekoekjes, wraps met ijsbersla, grote pan soep (gedeeltelijk invriezen). Je kan ook op internet bij kant en klare lowcarbprodukten kijken. Het is alleen jammer dat daar geen GI bij staat aangegeven en erg veel sojameel wordt gebruikt. zie:

http://www.dieetwebshop.nl

Hier staan ook nog een aantal recepten.
Groetjes,

Cora

Terug naar “Recepten ”