Berichtdoor tokeknook » Do Mei 18, 2006 6:09 pm
Hallo Willy en Evenline,
Ik heb de vragenlijst erbj gepakt om systematisch mijn klachten door te nemen.
1
Mijn forumnaam is tokeknook
ik ben een vrouw van 53 en ben 164 lang en weeg 83 kg.
Ik wil 15 kg. afvallen.
mijn BMI is 30.9 en de taille/ heup ratio is 0.87.
Ik eet ongeveer 1500 cal. per dag.
Ik loop 5 dagen in de week 5 km en heb sinds kort een nordic walking trainer waarop ik nu 15 min loop ik bouw dit nog op.
Ik heb tussen de maaltijden door altijd honger, ook 's avonds als ik naar bed ga en moet dan moeite doen om me niet te buiten te gaan aan van alles en nog wat.
De broodproof heb ik niet gedaan, kan er niet bij.
Klachten die horen bij hypoglycemie:
Vermoeidheid
Spierzwakte/ Spierpijn
Concentratieproblemen / slecht geheugen
Tot enkele maanden terug vreselijke obstipatie
Allergie voor stof
Onverklaarbaar overgewicht
Broze nagels
Intolerantie voor kou
Verlaagde lichaamstemperatuur
Vreselijke overgangsklachten en vroeger ook heel erge menstruatieklachten.
Geen diabetes, komt wel diabetes 2 aan beide kanten van de fam. voor.
Ik ben niet vegetarisch of veganistisch, ik lust vis
2
Mijn gezin gestaat uit 4 pers. Man, twee getrouwde dochters en ik
1 dochter is ook te dik, ze lijnt en krijgt er dan wel wat af. Tot een half jaar geleden slikte ze ritalin en nadat ze stopte is ze heel veel aangekomen.
Diabetes 2 komt aan beide kanten van mijn familie voor
3
Mijn bloeddruk is 130/83
Cholesterol is 6.6
Verder zijn alle antwoorden op de vragen dat de waarden allemaal goed waren, er zijn geen afwijkingen gevonden.
De TSH was 3,3 en FT4 was 17,25.
4
Ik eet soms om me beter te voelen, hoewel dat de laatste tijd eigenlijk heel goed gaat.
Ik ben niet de hele dag bezig met eten.
Ik weet nog wat ik gisteren heb gegeten, omdat we dat op woensdag altijd eten.
Als ik honger heb wil ik iets eten
Ik heb al een aantal dieeten gevolgd, ziekenhuisdieet, weet hoe je eet en verder heel goed uit gekeken wat ik naar binnen werkte.
Met weet hoe je eet ben ik wel een paar kilo afgevallen, maar na 4 kilo stopte het gewoon. De rest werkte niet.
Ik eet graag brood bij het ontbijt en lunch, frites en pasta's bij het diner.
Ik moet er niet aan denken om 's morgens zalm met sperciebonen te eten, lijkt me een vreselijk werk om dat klaar te maken, smaken zou het wel hoor.
Ik kan niet van chocolade afblijven, maar hartige dingen vliegen ook zo maar mijn mond in.
Ik koop niet bij een biologische winkel
Het gekke is dat mensen mij niet gauw te dik vinden, ik moet niet zo zeuren vinden ze.
5
Toen ik 30 was zijn mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd na een leven van 16 jaar vreselijke menstruatieproblemen. Ik heb tot 1.5 jaar geleden hormoonimplantaten gehad, iedere 5 maanden kreeg ik twee kristallen ingeplant, dat hield de klachten weg. Nu ben ik heel de dag drijfnat, heb totaal geen zin in vrijen en voel me een oude vrouw. Vandaag heb ik weer tabletjes gekregen, Livial 2.5mg om de klachten te verminderen.
Ik heb gemakkelijk last van stress, de bergen liggen altijd op de loer om me dwars te zitten.
Of ik gemakkelijk last heb van ontstekingen, wel aan mijn nagelriemen. Ik werk op de postkamer en graai heel de dag in enveloppen, daardoor beschadig ik mijn nagelriemen en dat ontsteekt gemakkelijk.
Ik ik last heb van PCOS weet ik niet, stuk is in het engels.
6
Ik gebruik elke dag 3 naproxen 250 mg,3 semprex 8 mg,2 L/Tryptofaan 250 plus,4 melatonine 5 mg, 1 multivitamine, 3 tabletjes calcium magnesium (voor rusteloze benen) 3 msm en sinds maandag 3x2 bio-t.
Ik gebruik geen anti/conceptie en ook geen cholesterolverlagende medicijnen.
7
Volgens de huisarts is er met mijn schildklier niets mis, ik heb de barnes-test gedaan en ik heb ´s morgens 36,2.
Ik heb geen last van voedselallergie of intolerantie, maar sommige combinatie´s verdraag ik wel slecht.
Wat een verhaal. Ik hoor wel wat jullie ervan denken.
Groeten
Toke
[code][/code]