In 1982 werd ik een eerste maal ziek aan de schildklier (Graves).
In 1988-1989 begon ik onverklaarbare spierpijnen te krijgen. In 1994 werd ik opnieuw ziek aan de schildklier (Hasjimoto). Nu blijven bloedwaarden goed en antistoffen vrij laag (geen medicatie).
Jarenlang zwaar vermoeid, spierpijnen, concentratiestoornissen, afwisselend obstipatie en diaree, overgewicht (werd steeds zwaarder), leverfunctiestoornissen (leververvetting), slaapstoornissen, hoge bloeddruk, cholesterol te hoog (HDL & LDL echter goed in evenwicht), jeukende & tranende ogen, rode ogen, soms wazig zien, …
Alle verschijnselen werden altijd toegeschreven aan schildklierprobleem.
Heb vrij hoge ijzerwaarden in mijn bloed. Speciaal bloedonderzoek op hemochromatose wees er op dat ik heterozygoot ben (drager).
In maart 2004 whiplash; veel klachten werden erger.
In december 2005 onderzoek in universitair ziekenhuis – grote kans op CVS & fibromyalgie. EMG-test normaal. Cryptotetanietest was niet mogelijk gezien een duidelijke tetanie (teken van Trousseau).
Tijdens speciale bloedtest werd vastgesteld dat ik insulineresistentie heb.
MOET AFVALLEN!! Volg dieet gebaseerd op diabetes type 2 + ½ uur extra beweging per dag.
Val echter niet af. Graag hulp door jullie en voedingssuplementen a.u.b.
Zou niet graag evolueren naar diabetes en klassieke medicijnen. Neem sinds december reeds magnesium op voorschrift van dokter.
Moet in juli slaaponderzoek ondergaan.
Alvast bedankt voor het antwoord en de eventuele reacties van forumbezoekers!!
Nog even mijn gegevens: vrouw, 52 jaar, 1.62 cm, huidig gewicht 87,1kg, gehuwd, 1 dochter.