Toch maar even opnieuw voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Gebruikersavatar
gerscheer
Verslaafd aan het forum
Berichten: 836
Lid geworden op: Vr Sep 30, 2005 1:53 pm
Locatie: Delft
Contact:

vervolg dagboek

Berichtdoor gerscheer » Zo Okt 30, 2005 9:14 pm

Dinsdag 25-10

Ook s’nachts heb ik het gevoel dat ik rustiger word van binnen. Daar waar ik s’nacht al heel lang om plm 3.00 uur en 5.00 uur wakker werd (ook van het maagzuur) slaap ik nu rustig tot zo’n half uur voordat de wekker afloopt. Dat is zo zalig. Vandaag maar weer eens wat meer tijd aan mijn baas besteden. Door het dieet en het Forum de laatste dagen meer met mijzelf dat met mijn werk bezig geweest. Eten geprobeerd een beetje aan te passen om meer calorieën bij elkaar te sprokkelen. Dat het afvallen wat wordt afgeremd. Het gaat overigens gelukkig niet meer zo erg hard.

Woensdag 26-10


Ik werd vannacht gestraft voor mijn uitspraken van gisteren. Ik ben vannacht mijn bed uit gemoeten voor een Rennie. Gisteravond na een “goede” dag naar “ Riverdance” geweest. De hele avond niets gebruikt om als wij thuiskwamen nog iets achter de hand te hebben. Lekker een glaasje en een stukje kaas. En dat op een beetje lege maag. Nou dat heb ik geweten. Het spoot zowat mij neus uit. Dus niet zo lekker geslapen.(Eigen schuld). Voor de rest een prima dag met weinig problemen. Heb van Willy de opdracht gekregen om met de broodtest door te blijven gaan met wat aanpassingen. Vanaf volgende week gaan we de supplementen introduceren. Ik ben benieuwd. Ik hou mijn eten bij via de eet en beweegwijzer. Willy wil graag dat ik een wat uitgebreidere lijst ga maken en die dan op het forum plaats.

Donderdag 27-10

Sinds ik meer calorieën eet dus meer peulvruchten en “stevige groenten gaat het afvallen een stuk minder. Ik gebruik nu 1500-1700 kcal per dag. Vandaag wel lekker gesport. Twee uurtjes naar de sportschool. Lekker ontspannen en licht getraind ((volgens opdracht). En toen ik thuis kwam belde mijn tennismaatje of ik met dit mooie weer zin had om te tennissen. Niet meer eten en drinken twee uur voordat je naar bed gaat is ook een goede tip.

Vrijdag 28-10

Vanmorgen waren er toch weer wat grammetjes vanaf. Maar voel toch dat het minder snel gaat. Dat is maar goed ook want zo snel als het vorige week ging is niet normaal. Maar net als de vorige keren als het lichaam went aan het dieet. Word het gewichtsverlies minder. Vandaag weer geprobeerd ondanks alles om aan de 1500 kcal te komen. Toch maar nog even volhouden.
Want volgens Renske en Eveline is dat echt het minimum om normaal te functioneren. Ik zit wel een beetje in de war want morgen heb ik een bruiloft en wil wel wat gezelligheid maar niet ten koste van alles.

Zaterdag 29-10

Vanmorgen op de fiets de stad in want vanavond gaan we lopend naar de bruiloft (plm 13 km heen en weer) al na twee kilometer krijg ik een lekke band dus lopend verder. Geeft niet zijn extra beweegkilometers. De hele dag wat rustig aangedaan met de calorietjes dan kan ik vanavond toch feestvieren. Een heerlijke avond gehad. De “gezonde” dingen uit het koud buffet gehaald en wat vlees en vleeswaren. En een half lepeltje salade. Echt een feestmaal. Geen brood en geen gebak genomen. Wel een extra wijntje. Kom vandaag denk wel wat hoger uit. Klopte maar het viel toch nog mee ik kwam op bijna 1850 kcal.

Zondag 30-10

De weegschaal was onverbiddelijk. Ik was ondanks mijn “ nette” eetgedrag toch 3 onsjes aangekomen. Ga zo meteen eerst mijn calorieën lijst invullen. Wil weten waar die drie “onzen” vandaan komen. Dus vandaag gaan we gewoon weer verder met de strijd tegen de kilo’s. Ik heb inmiddels mijn calorieënlijst ingevuld en kom uit op 1850 kcal. Ik moet wel zeggen dat ik redelijk wat rode wijn heb gedronken en daar zit natuurlijk suiker in. Zou het daar inzitten?? Vandaag weer normaal en dan morgen maar weer meten. Ik ben overigens wel 6 cm in omtrek verminderd in die twee weken. Vandaag gewerkt, ook nog voor mijzelf in de tuin. En heel goed op de calorietjes gelet. Ik kom vandaag niet boven de 1100 kcal uit. Wil ik ook niet. Heb absoluut geen honger dus echt moeite kost dat niet. Morgen gaan we weer gewoon doen.
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 183
Lid geworden op: Do Sep 01, 2005 3:47 pm
Locatie: Eindhoven

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Ma Okt 31, 2005 1:01 pm

Ger,

gelukkig gaat het niet meer zo hard. Dat was echt niet goed.
Als er 'opeens' drie ons bij is gekomen, kan je er donder op zeggen dat dat bijna allemaal water is. Zo snel kan geen mens vet of spier aanmaken. Dat water verdwijnt wel weer.
Overigens: alstjeblieft: eet niet te weinig. 1100 cal is voor een 8 jarig kind al te weinig. Om je lichaam goed te kunnen onderhouden (opbouw en vervanging van je weefsels en op peil houden van je afweer) heb je echt meer nodig.
Eet gezond, beweeg rustig en langdurig en voorlopig mag je dan nauwelijks afvallen.
Misschien kom je zelfs aan! Wees dan niet bang: het vet wordt vervangen door bot, spier en bindweefsel. Kijk naar jezelf als je aankomt: is het vet wat bijgroeit of zie je jezelf, ondanks het aankomen, toch slanker worden?
Je doet het trouwens fantastisch met al dat bewegen.
Met vriendelijke groet,

Eveline

Gebruikersavatar
gerscheer
Verslaafd aan het forum
Berichten: 836
Lid geworden op: Vr Sep 30, 2005 1:53 pm
Locatie: Delft
Contact:

afvallen en water

Berichtdoor gerscheer » Ma Okt 31, 2005 1:31 pm

Eveline

Bedankt voor je reactie. :D Had ik net nodig, had net een beetje paniek omdat ik ook met mijn vorige dieetpogingen al snel resistent werd voor de manier, of de produkten :evil: .En ik geef echt niet gauw op!!! :roll: Achteraf weet ik dat je gelijk hebt want ondanks dat ik niet afgevallen maar iets bijgekomen ben raak ik wel mijn vet kwijt. Ik ben namelijk in die 2 weken wel bijna 5 cm in omvang kwijtgeraakt. Mijn beweegpatroon is overigens het laatste jaar zo'n beetje hetzelfde. Alleen heb ik de intensiteit (op jullie advies) aangepast . Ik probeer wel op 1400-1500 kcal te blijven. Als je het daar tenminste mee eens bent?? :(


Groetjes GER
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 183
Lid geworden op: Do Sep 01, 2005 3:47 pm
Locatie: Eindhoven

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Di Nov 01, 2005 12:17 am

Ger,

die hoeveelheid calorieen is echt nodig voor iemand van jouw lengte en gewicht. Je moet ook je bindweefsel, spieren, ingewanden, afweersysteem en hersenen onderhouden. Dat kost niet alleen energie maar vooral bouwstoffen: eiwit en mineralen en (meervoudig) onverzadigde vetten en, als bescherming: anti-oxidanten. En dat moet uit die goede voeding komen.
Eigenlijk mag je niet veel meer dan 300 gram per week afvallen. Anders reageert de schildklier.
Met vriendelijke groet,



Eveline

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 183
Lid geworden op: Do Sep 01, 2005 3:47 pm
Locatie: Eindhoven

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Di Nov 01, 2005 12:25 am

Ger,

ik probeer nogmaals op die site te vinden wat je precies gegeten hebt. Maar het lukt me weer niet.
Laten we het anders doen. Beschrijf wat je de periode van ongeveer 15 jaar, toen je van 105 kilo afgevallen was naar 75 kilo, gegeten hebt. Beschrijf het in grote lijn op de manier van:
ontbijt: -2 volkoren boterhammen met dun margarine en 1 plakje magere kaas etc.

Verder, je hebt een cholesterol probleem. Welk probleem, als ik vragen mag?
Met vriendelijke groet,



Eveline

Gebruikersavatar
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 9677
Lid geworden op: Di Okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contact:

Berichtdoor Willy » Di Nov 01, 2005 12:07 pm

Eveline Ger heeft een bericht geopend in het behandelings forum.

Daar gaan we verder.....

Zie

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=7698

Gebruikersavatar
gerscheer
Verslaafd aan het forum
Berichten: 836
Lid geworden op: Vr Sep 30, 2005 1:53 pm
Locatie: Delft
Contact:

Eetpatroon

Berichtdoor gerscheer » Di Nov 01, 2005 12:56 pm

Beste Eveline

Sorry gisteravond even geen tijd maar hier komt het antwoord op je vragen. Wat ik voor cholesterol probleem heb weet ik :-? niet maar ga ik binnenkort horen. Ben vanmorgen bloed wezen prikken. Volgens de dokter plm 20 jaar geleden was het een "aangeboren" afwijking. 8) Ik zal je proberen mijn eet patroon van de laatste 20 jaar uitleggen. Dat is niet zo moeilijk want dat ik ben wat dat betreft best konstant. Wij zochten het qua gezelligheid van de avondmaaltijden niet in de hoeveelheid maar wel in de aandacht en afwisseling van het geheel. De broodmaaltijden vallen hier niet zo onder. Ik vind brood erg lekker dus dat verveelt nooit.
Maandag tot en met vrijdag. Ontbijt 2 volkoren boterhammen met dun Becel pro aktief (ik weet het!!!) :oops: en dan een met 20+ kaas of 20+ smeerkaas. En een met mager broodbeleg. Zoals Filet, Ham ,Rookvlees, Fricandeau,Rosbief enz en een kopje thee. Koffietijd 1 maal zwarte koffie zonder suiker. Middag 2 volkorenboterhammen met meestal hetzelfde beleg als met ontbijt en weer een kopje rooibos of groene thee erbij. Op brood plm 4-5 eieren per jaar. (volgens mijn lijst heel ernstig) :cry: Middag theetijd een kopje groene thee zonder suiker. Diner , zes maal per week volkorenpasta met saus of zilvervliesrijst met groenten e.v roerbakgroenten en een stukje(100gram) mager vlees steeds heel gevarieerd en lekker. :D Ook vaak nasi(volkoren) of bami met wat kip zonder al teveel saus. Bij elke maaltijd salade rauwkost of komkomer elke dag anders. Ik nam ook vaker een schepje meer macaroni of rijst dan saus (omdat je van saus het dikste word) stom he :-? . Een of tweemaal in de week aardappelen met groenten envlees.Zaterdag s'morgens een vers gebakken volkorenbroodje met pindakaas ,jam of sandwichspread. s-Middags een broodje in de stad meestal vis. En s'avonds een bordje frites zonder saus maar wel met salade :oops: . Koffietijd eenmaal koffie zwart. Als ik erg veel honger had s'avonds een boterham met mager vleeswaar of kaas. (plm eenmaal per week)
Zondagochtend een volkorenbroodje met pindakaas jam of sandwichspread. Middag een vers volkorenbroodje met kaas of mager vleeswaar. Diner zoals boven. Wel erbij gezegd dat ik geen suiker geen nootjes geen tussendoortjes geen toetjes geen gebak koek snoep of iets dergelijks gebruik. Wel s'avonds wat frisdrank light en twee wijntjes.(dus toch suiker) :wink: Alleen tijdens verjaardagen en vakanties "smokkel"ik wel eens.Ik kwam toen aan een gemiddelde van zo'n 1500 tot 1800 kcal. Ik ben toen in de eerst drie maanden van mijn dieet 30 kilo afgevallen. Ik ben het dieet blijven doen en 15 jaar weinig of niets aangekomen. Regematig hield ik dat per periode bij als ik weer eens iets te zwaar was geworden door feestjes of vakanties.Dat ging goed tot plm 5 jaar geleden. Toen kwam erbij en nooit meer eraf. "De leeftijd" zei mijn vrouw. :evil: Zo ben ik dus de laatste vier a vijf jaar plm 10 kg gegroeid en de wanhopige pogingen om het eraf te krijgen zijn allen niet geslaagd. :cry: Je had trouwens gelijk met die onsjes. Ik was maandag nog iets "aangekomen" maar vanmorgen was alles er weer af. PFFFT. :P
Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Mocht je nog iets willen weten hoor ik dat wel.


Groetjes GER
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Gebruikersavatar
gerscheer
Verslaafd aan het forum
Berichten: 836
Lid geworden op: Vr Sep 30, 2005 1:53 pm
Locatie: Delft
Contact:

laatse deel dagboek broodtest

Berichtdoor gerscheer » Di Nov 01, 2005 6:17 pm

Dit is het laatste deel van mijn dagboek over de broodtest want voor de rest staat alles zo'n beetje in de forums van "behandeling overgewicht" en "resultaten behandeling overgewicht"


Maandag 31-10

Vanmorgen grote paniek (en ik ben echt geen paniekerig persoon) de weegschaal was nog verder opgelopen. Nog 3 onsjes erbij. Jeetje doe je zo je best en ga je een keer een beetje in de min en wordt je zo gestraft. Naar de dokter geweest en kreeg zomaar alle testen voor elkaar. De hele dag weer gewoon gedaan en redelijk bewogen. Twee uurtjes sportschool. In de tuin gewerkt. Toch een beetje de pest in nog van die r…weegschaal. Nou ja morgen weer een dag. S’ avonds een vergadering, de hele avond gelopen.(koffie enz) Eveline voorspelde dat het toch waarschijnlijk vocht was wat zo nu en dan eens blijft zitten.(jaja)

Dinsdag 1-11

Eveline had toch gelijk gehad. Vanmorgen was alle “vocht “ weer verdwenen en ben ik bij elkaar toch twee kilo in twee weken kwijt. Bloed wezen prikken. Vanmiddag 8 km gelopen , lekker frisse buitenlucht opgedaan.
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 183
Lid geworden op: Do Sep 01, 2005 3:47 pm
Locatie: Eindhoven

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Vr Nov 04, 2005 12:46 am

Ger,

leer maar 1 vuistregel van mij: als er veel gewicht in een dag aankomt dan is het altijd vocht. Het kan het nooit vet of spier zijn. Dat duurt veel langer om op te bouwen.
Waar ik een beetje aan denk is, dat je eiwit aan het bouwen bent (bot, spier, afweersysteem). Eiwit houdt ook wat vocht vast. Kijk naar je lichaam, vetverlies zie je vaak eerder dan dat de weegschaal het meet.

Verder: je eet echt niet veel calorieen. En je eet veel gezonder dan de gemiddelde Nederlander. Het ziet er heel netjes uit.
Maar zonder dat je het weet wel veel snelle koolhydraten en weinig vezel. Ook volkorenpasta's en volle rijst zijn snelle koolhydraten. Dat komt door het veredelingsproces van de laatste 30-40 jaar: het zetmeel is anders van vorm geworden en daardoor een snelle koolhydraat. :cry:

Als je naast een dieet als de jouwe ook nog regelmatig stevig sport en om en rond elke wandeling/sport brood en pasta eet, dan verlies je het vermogen om vet te verbranden.

Laten we dat vermogen eerst proberen teug te winnen. Dat betekent:
- wel vet eten (regelmatig maar wel met mate natuurlijk, gewoon elke dag vette vis en olijfolie op de salade),
- veel verteerbare vezels in het eten verwerken (fruit, gropente, peulvruchten, die vezels worden in de darm omgezet tot vet!) en
- geen koolhydraten rondom het bewegen. En langdurig, leuk en langzaam bewegen met (het liefste) een doel. Kortom: lopend je boodschappen doen, liefst 2x 30 minuten per dag. Of 1x60. Of nog meer. Kijk wat je kunt maken. Volgens mij doe je het trouwens al.

Op deze manier zullen de mitochondrieen (vetverbrandings oventjes) terug komen. De supplementen helpen erbij en zorgen er ook voor dat die oventjes de verbranding aankunnen.

Overigens: wat jij met 'smokkelen' en 'zondigen' bedoelt is mij een raadsel. Als dat al niet kan, is er iets anders aan de hand. .... En daar wordt nu aan gewerkt :lol:
Met vriendelijke groet,



Eveline

Gebruikersavatar
gerscheer
Verslaafd aan het forum
Berichten: 836
Lid geworden op: Vr Sep 30, 2005 1:53 pm
Locatie: Delft
Contact:

Zondigen

Berichtdoor gerscheer » Vr Nov 04, 2005 12:57 pm

Beste Eveline

Dank je wel voor je duidelijke verhaal. Ik val nog steeds langzaam af en heb inderdaad van die dagen dat ik "ineens" een pond ben aangekomen. :-? Die is er dan de volgende dag weer af. Maar als ik de omvang van mijn buik meet (1 maal per week) en dat ik ben begonnen met 106 cm en nu 100 cm dat ik al wat "omvang" ben kwijtgraakt. Ik heb trouwens in "Behandeling onverklaarbaar overgewicht" de rest van mijn verhaal staan. Dit in "opdracht" van Willy. :) Ik geef daar ook mijn eetgewoontes en de hoeveelheden en mijn bewegings patroon van deze week in mee. Wij laten voor wat het bewegen betreft bewust de auto staan. Scheelt ook nog een hoop benzine.(grapje) :lol: :lol: En tijdens mijn werk overdag loop ik gemiddeld toch tussen de 5 en 10 km. Ik woon en werk namelijk op een tennispark. En overbrug de afstanden altijd lopend. Naar de postbus loop ik bewust enz. boodschappen doen , verjaardagen ook naar mijn familie Schipluiden en Rijswijk lopen wij bewust. Met "zondigen en smokkelen" bedoel ik tijdens verjaardagen bruiloften en vakanties dingen eten die niet op het lijstje staan. Maar tot nu toe heb ik nog niet echt veel fout gedaan. Ik ga wel van 18-25 november een weekje met vakantie naar Duitsland. :D Wij gaan dan samen met twee families en dan is het dieet toch wat moeilijker. Ik zie wel. :x
Als er nog vragen zijn of adviezen hoor ik dat graag.


Groetjes GER
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 183
Lid geworden op: Do Sep 01, 2005 3:47 pm
Locatie: Eindhoven

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Vr Nov 04, 2005 2:19 pm

Ger,

af en toe iets eten wat niet op de lijst staat zal echt geen probleem zijn. Het probleem is het geval van mensen die altijd lijnen, behalve als ze eten. Die zondigen bijna nooit: maar 7x per week. En dit is geen grapje, ik kan van die mensen. Al lijnende eten die meer dan ik.
maar dat valt bij jouw toch wel mee? Af en toe iets eten gaat best.
En de gulden vuistregel is: van alles de helft. En als dat niet lukt: heel erg genieten.
Heel veel pleziet op vakantie. En het zal best lukken ook gezonde dingen te eten.
Met vriendelijke groet,



Eveline

Gebruikersavatar
Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 9677
Lid geworden op: Di Okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contact:

Berichtdoor Willy » Vr Nov 04, 2005 2:47 pm

Hallo Ger en Eveline dit forum is in eerste instantie elkaar te leren kennen, voor te stellen.

Laten we discussie verder voortzetten in de behandeling


Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron