wel minder centimeters, weinig minder gewicht

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
AnnetteB
Bekende op het forum

wel minder centimeters, weinig minder gewicht

Berichtdoor AnnetteB » Do Jul 23, 2009 12:19 pm

Na consult en behandelingsplan van Gonny ben ik 15 juni jl. van start gegaan met de veranderde voeding en beweging i.v.m. hyperinsulinemie. Dat betekent dus minder koolhydraten en de koolhydraten die wel toegestaan zijn moeten een lage GI hebben (35 of minder). Eten en drinken aanpassen is me goed meegevallen. Ik ben er al helemaal aan gewend en eet heel lekker. Ik zag er tegenop om bewegen aan te passen, d.w.z. bewegen vóór het ontbijt en vooral aandacht voor de spieren, maar ook dat valt mee. Ik fitness (bij een medisch trainingscentrum i.v.m. gezondheidsproblemen) nu 3 x per week 45 minuten voor het ontbijt. Ik ben 15 juni ook begonnen met wegen en heupen en taille meten. Wat blijkt? De eerste week nam mijn gewicht met 3kg toe! Ik schrok enorm. Die 3 kg is er later wel afgegaan, langzaam. Nu na 5 weken ben ik 2 kg afgevallen, maar er zijn dagen (zoals vandaag) dat er ineens in 1 dag tijd weer 1 kg bij is. Meer afvallen dan die 2 kg lukt ook niet. Dat verbaast me omdat wel 5 cm van de taille af is en 3 cm van de heupen. Mijn kleding zit ook ruimer. Sommige kledingstukken zijn te wijd, andere die niet goed pasten, passen nu wel. Toen ik vorig jaar op advies van een diëtiste 2 weken een eiwitrijk en koolydraatarm dieet volgede, viel ik 5 kg af en na het proefdieet om te kijken of ik hyperinsulinemie heb, viel ik in twee weken 4 kg af. Waarom lukt dat nu niet meer?????? Ik heb wel al vele jaren last van oedeem, waarvoor ik ook elastische kniekousen moet dragen. Ik ben de laatste weken ook veel op spieren gaan "sporten". Zijn vocht en spiermassa misschien oorzaken van het geringe gewichtverlies? Gaat dit veranderen binnenkort? Ik ben toch wel erg teleurgesteld als ik op de weegschaal sta ondanks de cm's die eraf zijn. Ik ben wel heel gelukkig met het feit dat ik me sinds de veranderde eetwijze veel fitter voel, ik zit lekker in mijn vel, dat wel.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Do Jul 23, 2009 8:22 pm

Hallo Annette,

Fijn dat je je zovel fitter voelt en dat je lichaam duidelijk meer gestroomlijnd wordt. Houd er rekening mee dat de kilo's er achteraan koemn en dat dit langzaam zal gaan. Doordat je meer beweging hebt/traint ontwikkel je meer spierweefsel. Dit is zwaarder dan vetweefsel. Hoe meer spierweefsel je ontwikkelt hoe hoger de verbranding zal worden en hoe meer lichaamsvet je zult verbranden.
De verschillen die je per dag ziet zal vooral te maken hebben met je vochthuishouding. De ene dag hou je meer vocht vast dan de andere.
Fijn dat de manier van eten je goed bevalt. Het zal je helpen om het goed vol te houden.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Do Jul 23, 2009 9:34 pm

Dank je voor je antwoord Gonny. Ik ben waarschijnlijk dus te ongeduldig, een mij niet onbekende eigenschap. Ik wist niet dat spierweefsel zwaarder is dan vetweefsel. Ik train echt serieus op de spieren, zo zelfs dan ik de rest van de dag soms pijn mijn armen heb :) . Ik begrijp dat het dus normaal is dat er nog niet zoveel gewicht af is en dat het nog gaat komen. Dat het langzaam gaat, vind ik niet erg, als het maar gaat. En dat vervelende vocht.... als het straks herfst wordt, is dat ook weer een stuk minder. Ik geniet van het mooie weer, maar temperaturen boven de 20 graden betekent ook weer meer vocht. Het zij zo.l

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Jul 24, 2009 9:44 am

Goed dat je zo serieus traint. Doe je ook al wat voor het ontbijt?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Vr Jul 24, 2009 9:54 am

Dat trainen 3 x per week doe ik vóór het ontbijt. De andere dagen probeer ik zoveel mogelijk te bewegen voor het ontbijt.

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Di Jul 28, 2009 11:23 pm

Heel goed dat je voor het ontbijt beweegt/traint. Het zorgt ervoor dat je verbranding de hele dag hoger blijft.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Za Aug 01, 2009 3:19 pm

Hallo Anette,

in twee weken 4 kg af. Waarom lukt dat nu niet meer??????
4 kgin 2 wekek is te veel, daar geef je je lichaam een lesje "zuinig omgaan met energie" mee. hoe sneller er af hoe sneller en meer er weer bij als je meer gaat eten na een dieet.

Ik ben toch wel erg teleurgesteld als ik op de weegschaal sta ondanks de cm's die eraf zijn.
Kan ik me wel voorstellen maar die cm's zeggen dat je je hyperinsulinemie aan het aan pakken bent.

Ik ben wel heel gelukkig met het feit dat ik me sinds de veranderde eetwijze veel fitter voel, ik zit lekker in mijn vel, dat wel.
Dit is heel belangrijk, dit moet je goed voor ogen houden.

Gebruik je ook supplementen? Zo ja, welke?

Op een gegeven moment, als je echt niet meer afvalt, zou je met Gonny kunnen inventariseren hoeveel kcal. je gemiddeld op een dag eet.

Overigens vind ik dat je enorm goed bezig bent!!!
Groetjes,

Cora

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Ma Aug 03, 2009 1:32 pm

Dank voor je postieve antwoorden op mijn berichtjes Cora. En voor jou een groot compliment dat je SLIM hebt geschreven en uitgebracht. Er zou eigenlijk meer aandacht voor moeten zijn, zodat meer mensen het kunnen lezen!
Om op je vraag te antwoorden, ja ik gebruik supplementen, nl. HPU, chroom, magnesium, vezels.
Ik houd nog wel moet m.b.t. mijn gewicht, er spelen meer dingen mee, o.a. oedeem, waar ik zomers vooral veel last van heb.
Ik kan me niet voorstellen dat ik te veel calorieën naar binnen krijg. Voor ik aan de nieuwe eetwijze begon in ieder geval niet. Toen berichtte Gonny mij dat ik 700 cal. per dag minder eet dan ik zou mogen. Ik ben niet meer gaan eten nu. Ik heb wel vertrouwen dat het helemaal goed komt. In ieder geval heb ik al heel veel gewonnen met dat fit zijn.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Aug 03, 2009 4:45 pm

Hallo Annette

Er zou eigenlijk meer aandacht voor moeten zijn, zodat meer mensen het kunnen lezen!
Misschien kan jij reclame voor het boek maken?!

Wat is het supplement HPU?
Gebruik je geen alfaliponzuuur?

Toen berichtte Gonny mij dat ik 700 cal. per dag minder eet dan ik zou mogen. Ik ben niet meer gaan eten nu.
Je eet niet meer, maar eet je niet calorierijker?

Ik heb wel vertrouwen dat het helemaal goed komt.
Ik ook! Het kost waarschijnlijk wel tijd. Bij mijzelf ging de verbetering van de hyperinsulinemie, en het langzaam afvallen, nog zeker 2 jaar door.
Groetjes,

Cora

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Di Aug 04, 2009 11:20 am

Als ik zichtbaar ben afgevallen ben ik straks een wandelende reclame voor je! Nu al vertel ik aan iedereen in mijn omgeving waar ik mee bezig ben.
HPU is een voedingssupplement/combinatiepreparaat en bevat vit. B6 (Pyridoxine HCL), vit. B6 (Pyridoxal 5 fosfaat), zink, mangaan en magnesium. Ik heb ook een hormoonprobleem en volgens mij slik ik het daarvoor.
Nee, ik gebruik geen alfalponzuur.
Wat die calorieën betreft, heb ik niet het idee dat ik calorierijker eet, maar misschien vergis ik me.
Het is eigenlijk ook wel logisch dat het tijd kost. Ik ben ook niet van de ene dag op de andere veel te zwaar geworden. Daar heb ik ook lang over gedaan.
Voor jouw informatie, ik heb een autoimmuunziekte (Sjögren) die gepaard gaat met vermoeidheid en pijn in spieren en gewrichten en vorige week ben ik bij een reumatoloog geweest wegens veel pijn 's nachts en krachtverlies in benen. Sporten en veel bewegen zoals een gezond iemand, kan ik dus niet. Lopen en fietsen gaat b.v. heel erg slecht. Ik "sport" bij een medisch trainingscentrum (o.l.v. fysiotherapeuten). Het is fitness met gewone apparaten op een niveau dat voor mij haabaar is. Het lukt me wel mijn grenzen steeds te verleggen en het lukt me ondanks ochtendstijfheid en slecht slapen 's nachts om 3 x per week vóór het ontbijt te fitnessen. Sinds 3 weken werk ik vooral aan spierversteviging.
Je kunt begrijpen dat ik erg blij ben dat ik nu fitter ben en me beter voel.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Di Aug 04, 2009 8:49 pm

Hallo Anette,

Goed dat jezelf de verantwoordelijkheid voor je gezondheid neemt!!!

Is er een reden dat je geen alfaliponzuur gebruikt?
Groetjes,

Cora

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Wo Aug 05, 2009 9:45 am

Hallo Cora,

De reden dat ik geen alfaliponzuur gebruik is, dat ik het niet ken. De supplementen die ik gebruik zijn door Gonny voorgeschreven.
Verder gebruik ik niets uit mezelf. Ik heb zojuist op internet opgezocht wat alfaliponzuur is en doet en dat is toch heel veel. Als je denkt dat het goed is dat ik het ga gebruiken, wil ik dat wel doen.

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Aug 05, 2009 3:29 pm

Ik overleg even met Gonny
Groetjes,

Cora

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Wo Aug 05, 2009 7:34 pm

Hallo Annette,

Je kunt alpha liponzuur inderdaad aan je supplementen toevoegen. Neem 3 x 100 mg bij de 3 maaltijden van het merk insulow. Helaas kun je dit niet bij nova vitae bestellen, maar wel bij deze leverancier http://www.ergomax.nl/Insulow_alfa_liponzuur.html
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

AnnetteB
Bekende op het forum

Berichtdoor AnnetteB » Wo Aug 05, 2009 7:54 pm

Prima Gonny, wil je me nog even laten weten wat het belang voor mij is om dit te gebruiken? Dank.

Groeten,
Annette

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”