Hallo allemaal, sinds gisteren heb ik het boek van Cora en ik hoop dat ik er nu eindelijk achter ga komen waarom ik overgewicht heb.
Alles al geprobeerd, steeds maar heel kort resultaat. Eind december vertelde de diëtiste me dat zij niets meer voor me kon doen, dat in ieder geval niet verkeerde eetgewoontes schuldig zijn aan mijn overgewicht (opgebouwd vanaf begin jaren '80). Zelf zeg ik al een lange tijd dat er iets anders de oorzaak moet zijn dan teveel of verkeerd eten (dat doe ik beslist niet! ). De diëtiste gaf mij de eerste 2 weken een eiwitrijk en koolhydraatarm dieet. Daarmee viel ik 5 kg af! Die 5 kg zijn er afgebleven en zelfs nog 2 kg meer afgevallen. Tot ik weer normaal ging eten (ik mocht diet niet langer dan 2 weken doen omdat ik anders voedingsstoffen te kort zou komen (?????)). Toen ging er weer helemaal niks meer af. Ik denk dat ik het best eerst kan uitvinden of hyperinsulinemie bij mij de oorzaak kan zijn. Wel regelmatig glucose geprikt, maar ik heb inmiddels begrepen dat dat niet voldoende is om het vast te stellen, Van moeders kant veel diabetes in de familie..... In ieder geval denk ik dat koolhydraten voor mij niet goed zijn (gezien het resultaat van de koolhydraatarme dieet van de diëtisten). Ik hoop via het boek en met hulp van dit forum eindelijk gewicht te gaan verliezen.
Succes iedereen!
Annette