Even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Nov 17, 2006 3:52 pm

xxx
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

tokeknook
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor tokeknook » Di Feb 06, 2007 5:21 pm

Hallo Willie,

Ik gebruik nu een paar maanden Thyreoid, een dierlijk schildklierhormoon. Ik slik nu elke dag 120 mg en zal dit nog wel verder op moeten bouwen. Ik ben een stuk minder moe, heb veel meer energie (ik denk eraan om de vliering op te gaan ruimen en dat is jaren geleden dat ik daar aan dacht) en ja, ja, ik ben nu al 6 kg afgevallen. Toch ben ik niet streng aan het lijnen, ik eet matig, snoep niet en loop bijna elke dag ongeveer 5 km. Helaas ben ik nog niet van de kramp in mijn voeten af, maar steeds als ik de dosis heb moeten ophogen is de kramp een beetje minder de eerste dagen. Dus ik houd maar moed. Ik ben zo geweldig blijk dat je me Paul van Meerendonk heb aangeraden, anders was ik nu nog aan het tobben. Hij deed gewoon wat meer moeite om de oorzaak te vinden. Het was nl. niet in mijn bloed te vinden en wel in de urine.
Willie, je verdiend een hele dikke pluim voor al het werk dat je doet. Jammer dat je met goede werken de hemel niet kunt verdienen, anders kwam je daar zeker.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Aug 25, 2007 4:42 pm

Hallo Willie,
Afgelopen donderdag ben ik weer bij Paul van Meerendonk geweest. Ik heb een hele berg klachten en volgens Paul komen die allemaal voort uit de insulineresistentie die ik heb. Op het helpfourm voor HPU raadde je me aan om Paul te vragen insuline-C-peptide te laten testen. Nou dat had hij in juni al laten testen en het was heel duidelijk te hoog. Ik heb nu een berg pillen gekregen en ik moet me aan een koolhydraatarm dieet gaan houden en natuurlijk zo veel mogelijk bewegen. En als het dan goed is zou ik over 3 maanden 10 % van mijn lichaamsgewicht kwijt zijn. Dus ik heb weer een beetje moed. Hoewel ik het nog wel een probleem vindt om brood, pasta, aardappelen en suiker zoveel mogelijk te laten staan. Ik vraag me echt af wat ik dan mag eten. Misschien zijn er mensen die zich ook aan zo'n dieet houden en me een beetje op weg kunnen helpen.
En ik moest je de groeten terug doen van Paul.
Groeten van Toke

Donny
Ervaren met het forum

Berichtdoor Donny » Di Aug 28, 2007 11:03 am

Ik doe al 17jaar dit dieet! en het is een normaal iets geworden.
Maar leuk nee buiten de deur is en blijf het moeilijk.

Niet alleen het brood pasta maar geen suiker is ook zo iets
Zorg dat je steeds iets bij je heb als je de deur uitgaat

Stukje kaas balletje gehakt zelf gemaakt zonder paneermeel!
Ik eet een zuurdesem boterham in de ochtend en verder niets van zetmeel
Neem als avondeten lekker veel groente en rauwkost met vlees vis kip

Ik heb dit forum net ontdekt ben nog een beetje aan het zoeken, zal mij hier ook voorstellen had ik al gedaan bij hypoglykemie
succes met je dieet
Wat is het leven toch moeilijk< zij hij!!!
Ik vraag vergeleken waarmee?""

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Ma Sep 03, 2007 3:13 pm

Hoy Donnie,
Dus het wordt nooit echt leuk. Wat eet jij 's morgens bij het ontbijt? Ik heb echt geen idee hoe ik moet beginnen, trouwens ook niet hoe ik moet eindigen, zeg maar. En ik heb al gezocht op internet, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Voorlopig heb ik nog maar gewoon brood gegeten, maar dat was niet echt de bedoeling van het dieet.
Dus mijn vraag is is er een lijst met dingen die ik wel mag hebben.
Toke

Donny
Ervaren met het forum

Berichtdoor Donny » Ma Sep 03, 2007 4:24 pm

Hoi Toke!

Nee een hele lijst ga ik niet uit tikken hoor, je kan wel op andere forum,s eens kijken bij recepten.
Ik zelf heb veel weg geplukt bij SB je moet wel veel in de keuken staan om al dat lekkers te maken er is veel.

Ik eet als ontbijt meestal

een zuurdesum boterham met kaas
biogarde met jam en lijnzaad

Een pannekoekje van eieren met kaneel en zoetstof

een knackebrod volkoren met rookvlees of 30=kaas

een boerenomelet of met tomaten

Als je iedere dag normaal brood eet is een ontbijt ook saai, dus een beetje kijken als ik niet veel tijd heb dan eenvoudig.

Na twee uurtjes eet ik dan meestal wat fruit met kwark

groetjes Donny

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Za Sep 08, 2007 6:40 pm

tokeknook schreef:Hoy Donnie,
Dus het wordt nooit echt leuk. Wat eet jij 's morgens bij het ontbijt? Ik heb echt geen idee hoe ik moet beginnen, trouwens ook niet hoe ik moet eindigen, zeg maar. En ik heb al gezocht op internet, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Voorlopig heb ik nog maar gewoon brood gegeten, maar dat was niet echt de bedoeling van het dieet.
Dus mijn vraag is is er een lijst met dingen die ik wel mag hebben.
Toke

Heb je toegang tot het behandelingsgedeelte van dit forum? Kijk dan eens bij mijn behandeling en die van Ger. Daarin hebben we een poosje per dag bijgehouden wat we allemaal eten. Niet alles is volgens het dieet maar wij hebben wel resultaat

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Sep 08, 2007 6:48 pm

Hallo,
Nee, ik heb geen toegang tot het behandelforum. Kan jij me vertellen hoe ik daar wel toegang toe kan krijgen? Het lijkt me nl. heel interessant om eens te zien hoe anderen dit probleem oplossen.
Toke

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Za Sep 08, 2007 7:01 pm

Dat moet Willy je geven

Mijn ontbijt bestaat uit een roerei (2 eieren) met allerlei toevoegingen (paprika, spek, ham, ui, champignons enz.) of een half bakje kwark (magere) met stevia en kaneel

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Sep 08, 2007 8:30 pm

Hallo Willie,
Zou het mogelijk zijn om toegang te krijgen tot het behandelforum van onverklaarbaar overgewicht, aub?
Groeten
Toke

Donny
Ervaren met het forum

Berichtdoor Donny » Zo Sep 09, 2007 11:55 am

Ik heb even de tijd genomen om al de blz hier te lezen.
En er zijn best veel overeenkomsten in jou verhaal met de mijne.

Leeftijd ik ben 58jaar 164 lang en weeg nu 71kg was even 64kg maar de vacantie tikte er weer lekker in
Ik was al vaak aan atkins begonnen zo 17jaar geleden en voelde dan dat ik veel energie kreeg, en snel afviel
Maar in de loop van de tijd verviel ik dan weer aan steeds meer bijvoegen tot het weer helemaal fout ging.
Vier jaar geleden was ik 84kg ziek beroerd en ellendig en wat bleek
Schildklier te langzaam
Hoge bloeddruk 190/?
cholesterol 10.5

Ik kreeg medicijn voor de schildklier en cholesterol
Maar niemand die mij op een dieet wees, gelukkig was ik zelf zo slim om weer atkins te gaan doen .
En daar door ook vitamine te gaan slikken lekker zelf dokter spelen.
Op de controle was het steeds uw doet het erg goed hoor ga zo door.
Mijn klachten die ik nog wel had zoals soms hele rare ontlasting of erge dikke ogen, werden steeds als dat hoort erbij afgescheept. En nog steeds.
Dus je mag gewoon niet lastig zijn, maar ik geef niet op iets wat komt en ook weer weggaat ,moet toch een oorzaak zijn die te verhelpen is denk ik dan.
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden , hier lees ik wel die zelfde klachten en dat geef mij weer hoop!!

Oke dit was weer een lang verhaal maar ik blijf lezen en als ik iets meer weet laat ik dit hier ook weten.
Maandag heb ik mijn eerste afspraak met een orthomoleculair arts,mijn laatste hoop op genezing.

groetjes Donny :D

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Okt 26, 2007 5:21 pm

Hoy Donnie,
Het heeft even geduurd voor ik weer hier kwam, maar ik heb nu een aantal weken het Atkins dieet gevolgd zoals het hoort. In het begin viel ik lekker af, maar na 4 kilo is het weer gestopt. Ik kom weer een kilo aan, dan weer een pond eraf, paar ons erbij, kilo eraf enz. Ik heb dit ook met Paul van Meerendonk besproken, maar die snapt het ook niet echt. Wel raadde hij me aan om het Mediterrane dieet te gaan volgen. Dat zou beter zijn dan het Atkins dieet. Ik vraag me af of er mensen op het forum zijn die hiermee ervaring hebben. En mocht er iemand zijn die weet hoe ik het patroon van jojoën kan doorbreken, ik sta open voor elke suggestie. Langzaam maar zeker ben ik ten einde raad en overweeg om maar naar de slager te gaan om er een paar kilo spek af te laten snijden.
Ik hoop dat het bij jou beter gelukt is en dat je een goede orthomoleculaire arts hebt getroffen die echt doorheeft wat er aan mankeert.
Toke

Donny
Ervaren met het forum

Berichtdoor Donny » Vr Okt 26, 2007 7:38 pm

ik doe al Atkins van af 1990 en dan ging het weer erg goed en dan weer ineens slecht.
nu doe ik meer eigen atkins SB low-carb hoe je het ook noemen wil in ieder geval weinig kh en niet dat hele erge vette toch wel een appel en wat zuivel kwark.
Ik ben een keer bij de orthomoleculaire arts geweest kan er nog niet veel van zeggen.
Alleen dat er wat problemen waren bij mijn ziekenfonds nu weer nieuwe rekening met natuurgenezing dat vergoede ze wel erg krom allemaal.
maar ik kan niet steeds €200 ophoesten .
dus ik wacht af en dan maak ik weer een afspraak
Afvallen bij ons gaat niet zo snel als bij andere maar hou wel vol hoor!!!

Lia2
Ervaren met het forum

dieet

Berichtdoor Lia2 » Ma Okt 29, 2007 3:21 pm

Hoi Toke,

Ik heb ook een aantal jaren Atkins gedaan. Inderdaad ik viel er 8 kg vanaf en daarna kwam ik weer aan. South Beach geprobeerd, geen resultaat.
Daarna omdat mijn gewicht weer omhoog ging op advies van Corrij low carb gaan doen. Er ging weer wat af. Begin dit jaar bij P. v. Meerendonk terecht gekomen. Daar heb ik medicijnen voor de schildklier gekregen. Daar heb ik het eliminatiedieet gedaan, viel er ook van af. Steeds weinig koolhydraten. Val nog steeds af, maar het gaat niet zo snel. Nu moet ik ook het mediterane dieet gaan doen, ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen.
Wat mij wel opviel bij Atkins, was dat ik zuinig met vetten moest zijn, anders viel ik er niet vanaf. Ook veel variëren anders hielp het ook niet.

Succes en groetjes Lia

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Ma Okt 29, 2007 10:36 pm

Hoy Lia,
Ik heb een boek gekocht over het Mediterrane dieet, maar ik vind het best een moeilijk iets hoor. Bovendien is het echt heel anders eten. Ik ben nu wel begonnen met elke morgen voor het ontbijt gaan lopen of op de crosstrainer. Misschien helpt dat wel. Bovendien probeer ik eerst nog minder vet in het Adkins dieet te gaan stoppen en dat kan misschien ook wel een goede truc zijn. Maar al met al blijft het tobben en behelpen. Ik ben wel erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het mediterrane dieet.
Groetjes
Toke

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”