even voorstellen en vraagje

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Mar 26, 2007 12:12 am

Hallo Eddy,

Helaas worden de officiele normen wat hoog gesteld. Al met al is het belangrijk een aantal waarden naar beneden te krijgen.
Ik zet mijn advies mbt natuurlijke middelen morgen op de mail.
Het gebruik van een vezelrijke voeding is de nummer 1 noodzaak om de cholesterol naar beneden te krijgen. Door een matige darmwerking blijft ontlasting te lang in de darm waardoor de cholesterol, die normaal met de gal uitgescheiden wordt, opnieuw in het lichaam opgenomen kan worden.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Wo Mar 28, 2007 9:52 pm

ja Gonny ik wacht het wel even af wat je allemaal ter bedde brengt.. zoals je weet ben ik nu aan het detoxen en licht vasten.. het laatste doe ik als volgt...
s'morgens begin ik met warmwater met citroensap.. over de dag groentesappen en water (2L) en s'avonds als diner groenten gestoomd met een stukje vis of kip..
na 4 dagen heb ik wel last van wat hoofdpijn en merk dat het afwezig zijn van suiker ook zijn tol eist wat betreft de aanmaak van serotonine dus heb ik gisteravond maar weer 5htp genomen in combi met een valeriaan tabje.. er ontstonden paniekaanvallen.. O tussen () ik heb al een week geen alcohol meer gedronken..en eigenlijk heb ik er ook geen behoefte aan.. soms denk ik wel eens ach een wijntje moet kunnen maar toch niet naar de winkel om het te halen.. dus dat gaat ook de goede kant op nu volhouden..!! :wink:
afgelopen zondag ben ik door mijn enkel gegaan en die zag er niet goed uit dik heel dik :evil: maar nu gaat het al weer wat beter ..kan tenminste weer de trap op naar mijn computer en weer lekker van alles doen.. ik ben ook al 2,5 kg afgevallen en dat in een week..lekker nu de volgende 15...
Gonny wat je schreef over cholesterol en darmpassage is waar..helaas mijn darmpassage is wellicht te snel..wat ik vandaag eet komt er morgen al weer uit en dat is altijd al zo geweest.. het is nooit zo dat ik dagen niet naar de wc ga..helaas niet meer echt op de klok..vroeger kon je de klok erop gelijk zetten 0900 uur en edje zat op de pot.. :oops: wel wisselend van dike brij tot waterdun.. lekker praatje zeg..
ik wacht de jou verdere bevindingen maar af en tot horens maar weer..

groeten eddy
een foto zegt meer dan 1000 woorden..

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Apr 23, 2007 8:16 pm

Hallo eddy,

Hoe is het intussen met je?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Ma Apr 23, 2007 9:01 pm

hoi Gonny..

das lang geleden..(grapje) sinds ons laatste gesprek gaat het langzaam vooruit .. met het pootje dan !! volgens de fysio therapeut kan het nog wel even duren.. maar goed dat terzijde... met het eten en de pillen gaat het goed ik merk er uiterlijk niet zoveel van maar intern zal er zeker wat gebeuren..wel is het zo dat de ontlasting onregelmatig is geworden.. zowel in tijd als in samenstelling .. het zal wel liggen aan de hoeveelheid pillen die ik per dag slik.. de curcuma heeft een remmende werking..

we hebben ook de eerste sla van eigen teeld gegeten en wat kruiden dus dat komt ook langzaam op gang.. ik kijk er naar uit ..al die heerlijke groente van eigen tuin zonder gifstoffen..(nouja door ons niet toegevoegd)

het gewicht blijft een beetje steken op 93,5 Kg (was 98 )..maar okee dat vind ik niet zo erg ..het vetpercentage is 29 % dus val ik niet meer in de catagorie obesitas (30%+) maar gewoon overgewicht..

de bloeddruk is goed 80/125.. het cholesterol moet ik nog testen maar dat doe ik op de 1e van de maand ..dus 1 mei ik laat het weten zodra ik het heb getest.. PH van de urine is gemiddeld 6,8..dus dat is ook goed.. geen klagen dus...

okee er kunnen nog wel een paar kilo's af..ik hoop dat ik binnenkort weer kan gaan sporten en fietsen..lekker de polder in en fotograferen.

laatste week veel gezondigd.... broodje hamburger en broodje gezond enzo..

maar vandaag weer de draad opgepakt en weer volgens de richtlijnen.. het valt niet mee als mijn vriendin vrij is mij daar aan te houden..ik doe dan toch wel gauw mee met het lekker eten en snacken..bovendien hou ik van koken.. dus dat is steeds proeven of het al aan mijn wensen voldoet..MMMMM wat kan het eten toch lekker zijn...

het is gewoon een straf om met iemand te leven die nergens van aan komt..haha en bovendien mijn kookkunst weet te waarderen.. ik ben eigenlijk gewoon een bofkont..

okee tot zover..ik laat het weten als er nieuws is..ga rustig door met het geven van adviezen ik maak er graag gebruik van... en doe willy de groeten van mij.. als ik binnenkort in drente ben ga ik wel even bij hem kijken als hij thuis is en als het gelegen komt natuurlijk..

tot horens of schrijfs...
groetjes eddy

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Apr 30, 2007 11:42 pm

Hallo Eddy,

Merk je verschil wanneer je een week flink zondigt?
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Eddy2006
Ervaren met het forum

Berichtdoor Eddy2006 » Di Mei 01, 2007 1:53 pm

Hoi gonny..
nee.. als antwoord op jou vraag...op dit moment eet ik weer redelijk volgens plan.. geen suiker of brood.. meer groente met kip of vis en wat rundvlees..

ik heb wel moeite om niet te snacken met het mooie weer op het balkon ...lekker bruin bakken en met het pootje omhoog rustig aan doen...

en de hele dag knagen op een wortel gaat ook tegen staan.. maar goed we doen ons best.. voorlopig zijn er geen feestdagen en ik wil nog het een en ander fotograferen in de polder..alles staat in bloei en de beesten buiten dus veel prachtige plaatjes te maken... en het fietsen lukt al aardig dus meer beweging gaat er ook in zitten... en met dit geweldige weer is er al veel verse groente op de tuin ..vanavond hebben we de eerste spitskool en morgen staat andijvie op het menu en lekker geroerbakt..mmmm spitskoolrolletjes met gehakt.. andijvie met ham en basmati rijst met curcuma en komijnzaad..

zo je ziet is het lekker eten en toch gezond goed mogelijk..uiteraard wordt hier alles geroerbakt of gestoomt met olijfolie..

met de pillen gaat het goed ik neem de meeste smorgens en savonds de probiotica... verder neem ik wat extra magnesium om de spieren in mijn voet wat extra te geven ..het ontspant en ontkrampt een beetje..

verder moet ik van de week even mijn cholesterol prikken en kijken hoe het daarme gesteld is.. de rest is goed voor zover meet en zichtbaar..
ik voel mij opperbest en zit gewoon goed in mijn vel...slaap goed en vaker in een ruk door tot 0700 uur dan gaat de biologische wekker vanzelf af.. van ochtend niet toen werd ik wakker gemaakt door hennie..het was al bij achten.. wel jammer ik sliep nog zo lekker...maar goed zij moest naar haar werk..

als de pillen op zijn moet ik dan weer de zelfde serie bestellen of wil je nog iets veranderen..???

ik hoor het wel en tot dan de hartelijke groeten van eddy uit een zonnig gouda..

doei !!!

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Di Mei 08, 2007 6:15 pm

Hallo Eddy,

Ik heb je vraag op het behandelingsforum al beantwoord.
Nog even 3 maanden zo doorgaan en dan opnieuw bekijken.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”