Even voorstellen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
tokeknook
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor tokeknook » Vr Jul 28, 2006 1:38 pm

Sorry hoor Willy, maar ik ben al eens meer zo weggekomen en dan word je wel een beetje bang. Ik vraag het echt niet om jou te plagen of zo. Mijn vraag komt puur voor uit angst en slechte ervaringen.
Groeten
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Di Sep 05, 2006 10:15 pm

Hallo Willie,
Ik ben ongeveer drie weken geleden begonnen met de progresteroncreme en ik moet zeggen dat ik al een stuk minder opvliegers heb dan voordien. In het begin gebruikte ik er nog tabletjes van dr. Vogel bij, maar dat doe ik nu niet meer. Ik heb de laatste twee dagen getelt en kom tot 8 a 9 opvliegers op een dag. Ik gebruik nu 2 keer per dag 1,5 lepeltje creme en bouw het nog op. Ik laat het over een paar weken wel weer weten hoe het gaat.
Bovendien heb ik nu contact opgenomen met dr. Paul Meerendonk en hoop daar spoedig iets van te horen.
Ik heb geprobeerd of ik de recepten kon lezen, maar dat lukt niet. Zou ik daar a.u.b. toegang tot kunnen krijgen?
Groeten
Toke

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Di Sep 05, 2006 10:43 pm

hallo tokeknook,

heel fijn iets van je te horen. willy weet niet zo veel over het gebruik van natuurlijke progesteron creme. jij en ik hebben er prive contact over gehad. je hebt ook telefonisch contact met dr lemaire gehad dacht ik. ik weet niet precies wat hij je geadviseerd heeft maar dr.lee ,die jarenlange ervaring had met vrouwen met oestrogeen dominantie, geeft als advies aan vrouwen die al een poos in de overgang zijn om 3 maanden lang ongeveer een tube per maand te gebruiken. 24 dagen 2 lepeltjes smeren en dan 5-6 dagen stoppen. die hoeveelheid is om de reserves van het lichaam aan te vullen. na drie maanden zou je dan wat moeten gaan minderen tot 1 bijgevoegd lepeltje per dag. natuurlijk moet je naar je symptomen kijken en de hoeveelheid daaraan aanpassen maar jij zegt dat je 2x1,5 lepeltje per dag smeert en nog gaat ophogen. dat wordt denk ik wel erg veel. te veel is niet goed en ook niet perse beter. het is mogelijk dat je te veel progesteron in je vetweefsles gaat opslaan en daardoor kun je andere hormonale stoornissen gaan ontwikkelen. progesteron moet je op een veilige manier gebruiken en veilig wil zeggen in fysiologische hoeveelheden. dat zijn hoeveelheden die het lichaam normaal gesproken aanmaakt. tussen de 15 en 30 mg per dag is veilig. een bijgevoegd lepeltje is 20 mg.

wat ik graag zou willen weten is of er nog andere verbeteringen zijn van symptomen uit de lijst.
http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/viewtopic.php?p=66247#66247
Dat is ook voor de andere lezers interessant.

heel fijn dat je opvliegers al een stuk minder zijn. dat heb je alvast gewonnen.

m.v.g.

marja
met vriendelijke groeten,

marja

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Sep 06, 2006 10:45 pm

tokeknook schreef:Ik heb geprobeerd of ik de recepten kon lezen, maar dat lukt niet. Zou ik daar a.u.b. toegang tot kunnen krijgen?
Groeten
Toke

nee dat gaat helaas niet het is een forum voor hyperinsulinemie en ik denk dat je dat niet hebt.

jij hebt een schildklier probleem en ik ga je niet belasten met een nutteloos dieet.

ben niet meer boos hoor :lol:
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Wo Sep 06, 2006 10:47 pm

Hoy Marja,
Ben ik effe blij dat jij er zoveel van weet. Ik heb blijkbaar de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen. Ik ben gisterenavond gelijk minder gaan gebruiken.
Wat de klachten betreft die ik heb, dat is nog niets minder. Ik heb de laatste tijd juist heel veel pijn in mijn spieren van benen en voeten vooral. En ik ben 4 kilo aangekomen, ik vraag me af of dat van de hormonen kan zijn.
Toch hou ik gewoon vol, je weet maar nooit en tegen die opvliegers helpt het in elk geval.
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij dr. van Meerendonk. Over 2 weken kan ik al komen voor een consult, dus dat ik lekker snel. Ben benieuwd wat hij van mijn klachten zegt.
Jullie horen het wel als ik er geweest ben.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Wo Sep 06, 2006 10:50 pm

Gelukkig, Willie, ik zat er best een beetje mee. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt en kan 22 sept al terecht. Lekker snel. Je hoort er wel van als het zover is.
Groetjes
Toke

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Do Sep 07, 2006 10:16 am

hallo toke,

wat jammer dat je nog niet meer resultaten hebt geboekt dusver met de progesteron creme.
wat die extra kilootjes betreft; dat kan niet komen van de hormonen volgens mij.
ik ben erg benieuwd of je bij v d meerendonk vooruitgang zult gaan boeken. vraag hem ook eens wat hij denkt van de natuurlijke progesteron creme?

m.v.g.

marja
met vriendelijke groeten,

marja

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Sep 08, 2006 1:33 pm

tokeknook schreef:Gelukkig, Willie, ik zat er best een beetje mee. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt en kan 22 sept al terecht. Lekker snel. Je hoort er wel van als het zover is.
Groetjes
Toke

maar ik blijf je helpen hoor maar eerst kijken wat er met de schildklier mis is, en of er wel wat mis is. patienten beoordelen via een forum is nie makkelijk :lol:

22 sept is oke, ben benieuwd wat je van paul vindt.
Groeten,

Willy Witsel

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Vr Sep 08, 2006 1:46 pm

Nou, anders ik wel hoor. Ik ben nl. heel gevoelig voor sfeer ed. en als het niet klikt dan klikt het niet en kan ik ook niets met zo iemand. Ik klap dan helemaal dicht en dan werkt het ook niet meer. Maar uit de verschillende e-mails die ik van hem heb gekregen spreekt een hartelijkheid die me wel veel vertrouwen geeft. Maar je hoort van de brand zodra ik er geweest ben.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Zo Sep 24, 2006 7:04 pm

Hallo Willie en de rest,
Ik ben bij dr. van Meerendonk geweest en heb er een heeeeel goed gevoel bij. Je had dus helemaal gelijk, Willie. Het is een heel aangenaam persoon en zover ik het nu kan zien ook heel kundig. Hij gaat een hele reeks dingen onderzoeken en ik moet zeven dagen een eliminatiedieet volgen. En dat vind ik niet zo heel simpel. Wat wel en wat niet mag en hoe maak ik dingen klaar. Zijn er mensen op het forum die me een beetje kunnen helpen? Ik ben al helemaal geen keukenprinses en heb daar ook niet zo veel fantasie voor, dus kan ik met zo'n lijstje dat ik mee kreeg niet zo veel. Dus alle hulp is van harte welkom.
Hartelijke groeten
Toke

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Okt 14, 2006 12:13 pm

Ik kan je helpen door je toegang te geven tot het eliminatie dieet forum

wil je dat?

Ben ERG blij dat het klikt met Paul, ik ben ook erg op hem gesteld geraakt delaatste 10 jaar
Groeten,

Willy Witsel

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Okt 14, 2006 1:09 pm

Hallo Willie,
Gelukkig hoef ik dat vreselijke dieet niet meer te houden. Het bleek al snel dat er geen reactie op kwam dus Paul liet me weten dat ik mocht stoppen. Het heeft wel een nadelige reactie gegeven toen ik was gestopt. Nu geniet ik nog meer van alles en dat betekend dat ik nog meer op moet letten om niet aan te komen.
4 november moet ik weer terug, dan hoor je wel wat er allemaal is uitgekomen.
Groetjes
Toke

tokeknook

Berichtdoor tokeknook » Za Nov 04, 2006 2:44 pm

Hallo Willie,
Nou, je had gelijk hoor. Ik heb inderdaad een schildklierprobleem. Zowel de T3 als de T4 waren te laag en ik krijg daar medicijnen voor. Ook in de leverfunctie was iets te hoog, daar wordt verder onderzoek naar gedaan. En mijn groeihormoon was niet helemaal goed. Nou, dat had ik zelf natuurlijk ook al in de gaten. Ik ben een klein opdondertje, maar ben wel behoorlijk breed. Er moet dus iets niet goed zijn. Toch had dat er niet mee te maken zei Paul. Pas daarna moest hij wel lachen en begreep dat ik een grapje maakte. Ook het cholesterolgehalte was veel te hoog, 9.6. Er wordt nu nogmaals onderzoek naar gedaan en ook de leverfunctie wordt nogmaals onderzocht. Ook de hormonen zijn onderzocht en die waren allemaal goed. Bovendien wordt er een zware metalen onderzoek gedaan Van al deze onderzoeken krijg ik over 2 weken de uitslag.
Ik ben dus al een stukje opgelucht en ben heel blij dat ik naar Paul ben gegaan. Heel erg bedankt dus voor je tip en je aandringen. Je bent een schat. Wat de verdere uitslagen zijn hoor je nog van me.
Hartelijke groeten
Toke Knook

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Nov 04, 2006 3:39 pm

Hoera ik ben een schat!!! Dat is beter een stuk dan een KWAKZALVER!! :lol:

Kijk eerst wat de schildklier medicatie gaat doen en maak je daarna pas druk over voeding
Groeten,

Willy Witsel

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Ma Nov 06, 2006 9:47 am

EN WE HOUDEN ALLEMAAL VAN JE!!!!!! :D :D

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”