Had ik net nodig, had net een beetje paniek omdat ik ook met mijn vorige dieetpogingen al snel resistent werd voor de manier, of de produkten
  Had ik net nodig, had net een beetje paniek omdat ik ook met mijn vorige dieetpogingen al snel resistent werd voor de manier, of de produkten  .En ik geef echt niet gauw op!!!
 .En ik geef echt niet gauw op!!!   Achteraf weet ik dat je gelijk hebt want ondanks dat ik niet afgevallen maar iets bijgekomen ben raak ik wel mijn vet kwijt. Ik ben namelijk in die 2 weken wel bijna 5 cm in omvang kwijtgeraakt. Mijn beweegpatroon is overigens het laatste jaar zo'n beetje hetzelfde. Alleen heb ik de intensiteit (op jullie advies) aangepast . Ik probeer wel op 1400-1500 kcal te blijven. Als je het daar tenminste mee eens bent??
 Achteraf weet ik dat je gelijk hebt want ondanks dat ik niet afgevallen maar iets bijgekomen ben raak ik wel mijn vet kwijt. Ik ben namelijk in die 2 weken wel bijna 5 cm in omvang kwijtgeraakt. Mijn beweegpatroon is overigens het laatste jaar zo'n beetje hetzelfde. Alleen heb ik de intensiteit (op jullie advies) aangepast . Ik probeer wel op 1400-1500 kcal te blijven. Als je het daar tenminste mee eens bent??  
 niet maar ga ik binnenkort horen. Ben vanmorgen bloed wezen prikken. Volgens de dokter plm 20 jaar geleden was het een "aangeboren" afwijking.
 niet maar ga ik binnenkort horen. Ben vanmorgen bloed wezen prikken. Volgens de dokter plm 20 jaar geleden was het een "aangeboren" afwijking.  Ik zal je proberen mijn eet patroon van de laatste 20 jaar uitleggen. Dat is niet zo moeilijk want dat ik ben wat dat betreft best konstant. Wij zochten het qua gezelligheid van de avondmaaltijden  niet in de hoeveelheid maar wel in de aandacht en afwisseling van het geheel. De broodmaaltijden vallen hier niet zo onder. Ik vind brood erg lekker dus dat verveelt nooit.
  Ik zal je proberen mijn eet patroon van de laatste 20 jaar uitleggen. Dat is niet zo moeilijk want dat ik ben wat dat betreft best konstant. Wij zochten het qua gezelligheid van de avondmaaltijden  niet in de hoeveelheid maar wel in de aandacht en afwisseling van het geheel. De broodmaaltijden vallen hier niet zo onder. Ik vind brood erg lekker dus dat verveelt nooit.
 en dan een met 20+ kaas of 20+ smeerkaas. En een met mager broodbeleg. Zoals Filet, Ham ,Rookvlees, Fricandeau,Rosbief enz en een kopje thee. Koffietijd 1 maal zwarte koffie zonder suiker. Middag 2 volkorenboterhammen met meestal hetzelfde beleg als met ontbijt en weer een kopje rooibos of groene thee erbij. Op brood plm 4-5 eieren per jaar. (volgens mijn lijst heel ernstig)
  en dan een met 20+ kaas of 20+ smeerkaas. En een met mager broodbeleg. Zoals Filet, Ham ,Rookvlees, Fricandeau,Rosbief enz en een kopje thee. Koffietijd 1 maal zwarte koffie zonder suiker. Middag 2 volkorenboterhammen met meestal hetzelfde beleg als met ontbijt en weer een kopje rooibos of groene thee erbij. Op brood plm 4-5 eieren per jaar. (volgens mijn lijst heel ernstig)  Middag theetijd een kopje groene thee zonder suiker. Diner , zes maal per week volkorenpasta met saus of zilvervliesrijst met groenten e.v roerbakgroenten en een stukje(100gram) mager vlees steeds heel gevarieerd en lekker.
  Middag theetijd een kopje groene thee zonder suiker. Diner , zes maal per week volkorenpasta met saus of zilvervliesrijst met groenten e.v roerbakgroenten en een stukje(100gram) mager vlees steeds heel gevarieerd en lekker.  Ook vaak nasi(volkoren) of bami met wat kip zonder al teveel saus. Bij elke maaltijd salade rauwkost of komkomer elke dag anders. Ik nam ook vaker een schepje meer macaroni of rijst dan saus (omdat je van saus het dikste word) stom he
  Ook vaak nasi(volkoren) of bami met wat kip zonder al teveel saus. Bij elke maaltijd salade rauwkost of komkomer elke dag anders. Ik nam ook vaker een schepje meer macaroni of rijst dan saus (omdat je van saus het dikste word) stom he  . Een of tweemaal in de week aardappelen met groenten envlees.Zaterdag s'morgens een vers gebakken volkorenbroodje met pindakaas ,jam of sandwichspread. s-Middags een broodje in de stad meestal vis. En s'avonds een bordje frites zonder saus maar wel met salade
 . Een of tweemaal in de week aardappelen met groenten envlees.Zaterdag s'morgens een vers gebakken volkorenbroodje met pindakaas ,jam of sandwichspread. s-Middags een broodje in de stad meestal vis. En s'avonds een bordje frites zonder saus maar wel met salade  . Koffietijd eenmaal koffie zwart. Als ik erg veel honger had s'avonds een boterham met mager vleeswaar of kaas. (plm eenmaal per week)
 . Koffietijd eenmaal koffie zwart. Als ik erg veel honger had s'avonds een boterham met mager vleeswaar of kaas. (plm eenmaal per week)
 Alleen tijdens verjaardagen en vakanties "smokkel"ik wel eens.Ik kwam toen aan een gemiddelde van zo'n 1500 tot 1800 kcal. Ik ben toen in de eerst drie maanden van mijn dieet 30 kilo afgevallen. Ik ben het dieet blijven doen en 15 jaar weinig of niets aangekomen. Regematig hield ik dat per periode bij als ik weer eens iets te zwaar was geworden door feestjes of vakanties.Dat ging goed tot plm 5 jaar geleden. Toen kwam erbij en nooit meer eraf. "De leeftijd" zei mijn vrouw.
 Alleen tijdens verjaardagen en vakanties "smokkel"ik wel eens.Ik kwam toen aan een gemiddelde van zo'n 1500 tot 1800 kcal. Ik ben toen in de eerst drie maanden van mijn dieet 30 kilo afgevallen. Ik ben het dieet blijven doen en 15 jaar weinig of niets aangekomen. Regematig hield ik dat per periode bij als ik weer eens iets te zwaar was geworden door feestjes of vakanties.Dat ging goed tot plm 5 jaar geleden. Toen kwam erbij en nooit meer eraf. "De leeftijd" zei mijn vrouw.  Zo ben ik dus de laatste vier a vijf jaar plm 10 kg gegroeid en de wanhopige pogingen om het eraf te krijgen zijn allen niet geslaagd.
  Zo ben ik dus de laatste vier a vijf jaar plm 10 kg gegroeid en de wanhopige pogingen om het eraf te krijgen zijn allen niet geslaagd.   Je had trouwens gelijk met die onsjes. Ik was maandag nog iets "aangekomen" maar vanmorgen was alles er weer af. PFFFT.
 Je had trouwens gelijk met die onsjes. Ik was maandag nog iets "aangekomen" maar vanmorgen was alles er weer af. PFFFT.  

Die is er dan de volgende dag weer af. Maar als ik de omvang van mijn buik meet (1 maal per week) en dat ik ben begonnen met 106 cm en nu 100 cm dat ik al wat "omvang" ben kwijtgraakt.  Ik heb trouwens in "Behandeling onverklaarbaar overgewicht" de rest van mijn verhaal staan. Dit in "opdracht" van Willy.
  Die is er dan de volgende dag weer af. Maar als ik de omvang van mijn buik meet (1 maal per week) en dat ik ben begonnen met 106 cm en nu 100 cm dat ik al wat "omvang" ben kwijtgraakt.  Ik heb trouwens in "Behandeling onverklaarbaar overgewicht" de rest van mijn verhaal staan. Dit in "opdracht" van Willy.   Ik geef daar ook mijn eetgewoontes en de hoeveelheden en mijn bewegings patroon van deze week in mee. Wij laten voor wat het bewegen betreft bewust de auto staan. Scheelt ook nog een hoop benzine.(grapje)
 Ik geef daar ook mijn eetgewoontes en de hoeveelheden en mijn bewegings patroon van deze week in mee. Wij laten voor wat het bewegen betreft bewust de auto staan. Scheelt ook nog een hoop benzine.(grapje)   
   En tijdens mijn werk overdag loop ik gemiddeld toch tussen de 5 en 10 km. Ik woon en  werk namelijk op een tennispark. En overbrug de afstanden altijd lopend. Naar de postbus loop ik bewust enz. boodschappen doen , verjaardagen ook naar mijn familie Schipluiden en Rijswijk lopen wij bewust. Met "zondigen en smokkelen" bedoel ik tijdens verjaardagen bruiloften en vakanties dingen eten die niet op het lijstje staan. Maar tot nu toe heb ik nog niet echt veel fout gedaan. Ik ga wel van 18-25 november een weekje met vakantie naar Duitsland.
  En tijdens mijn werk overdag loop ik gemiddeld toch tussen de 5 en 10 km. Ik woon en  werk namelijk op een tennispark. En overbrug de afstanden altijd lopend. Naar de postbus loop ik bewust enz. boodschappen doen , verjaardagen ook naar mijn familie Schipluiden en Rijswijk lopen wij bewust. Met "zondigen en smokkelen" bedoel ik tijdens verjaardagen bruiloften en vakanties dingen eten die niet op het lijstje staan. Maar tot nu toe heb ik nog niet echt veel fout gedaan. Ik ga wel van 18-25 november een weekje met vakantie naar Duitsland.  Wij gaan dan samen met twee families en dan is het dieet toch wat moeilijker. Ik zie wel.
  Wij gaan dan samen met twee families en dan is het dieet toch wat moeilijker. Ik zie wel.  

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten