pijn, te veel buikvet en vermoeidheid na zwangerschappen

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Apr 11, 2008 9:56 am

hij was tegen het randje,
Met jou klachten betekent dit gewoon dat je hypothyreoidie hebt, maar laat de waarde nog even weten.
Groetjes,

Cora

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Vr Apr 11, 2008 10:19 am

Hallo Hildegard,

Waar heb je de pijnklachten. Heb je bekkeninstabiliteit?
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

hildegard
Bekende op het forum

Berichtdoor hildegard » Vr Apr 11, 2008 10:37 am

Beste Gonny,

De pijn zit in mn heup en schouders, en de oorzaak zat in een scheefstaand bekken, doorgezakte voeten en spierknopen (zg. triggerpoints) lumbaal en cervicaal (vorig jaar nog in mn hele lijf). Die laatste worden nu behandeld, en dat betekent dat de pijn er nog maar sporadisch is in plaats van continu. Op bekkeninstabiliteit ben ik altijd wel gecontroleerd, omdat dat voor de hand lag na twee zwangerschappen. Maar ik kon mn benen gewoon optillen vanuit rugligging en dat was het criterium, begreep ik.

Spierknopen krijg je door overbelasting, of je nu topsporter bent of in een rolstoel zit. In Amerika behandelen ze die al vrij lang (de lijfarts van Kennedy heeft ze ontdekt en een behandeling ontworpen, bij Kennedy) en in Nederland hebben de fysiotherapeuten en de (shiatsu)masseurs er nog niet zo lang wat mee. Zie www.triggerpointboek.nl. Wel interessant hoor, vind ik, want je kunt ook jezelf behandelen dus bent niet meer zo afhankelijk. Zodra de pijn erin schiet, kan ik mezelf direct behandelen, dus niet eerst een paar dagen wachten op mn afspraak bij de therapeut.

Groeten, Hilde

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Za Apr 12, 2008 2:33 pm

Ik ken het boek. Fijn dat je jezelf erdoor kunt behandelen.
Groetjes,

Gonny

www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”