mijn verhaaltje

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
ANDRE...
Nieuw in dit forum

mijn verhaaltje

Berichtdoor ANDRE... » Ma Sep 03, 2007 12:35 pm

hi,
mij naam is andre en ik heb n gewicht probleem. :(

maar erst wil ik mijn excuses aanbieden voor mij slecht schiftelijk nederlands (ik kwam van portugal alleen 5 jaar geleden).ik ga hard proberen mij best te doen.

ik ben 29 jaar, 1,74m lang en ik weeg 92kg.
als kind had altijd een gezond gewicht...de problemen begonen in de puberteit door n heeeel slecht eet patron...ik kon niet slaapen als mij buik niet VOL was per voorbeeld.
5 jaar geleden toen ik naar nederland kwam woog ik tussen de 95 en 100 kg.
maar door de verandering van lijf stijl en eet patron, was ik in januari 2006 83/84kg zonder niets te doen.en toen beslote ik om af te vallen...ik heb een dieet gemakte, ik ging naar spoortschool ... en 4 manden laater (eind mei 2006 dus) was ik met 76kg en wat merkbaar spier massa in arm en schouders...had ik 8/9kg vet verlies en 4/5kg spier massa gekregen.toen voeld ik me goed en fit maar ik wou nog 5 of 6 kg af.

the beginning of the end:
in het begint van juni ging ik met vakatie naar portugal ... ik bleef daar bijna 4 manden an het eeten de lekkerste eten ter wereld (mijn moeder's). en nu...1 jaar later zit ik met 92kg ... 2 weken geleden ging ik naar de dieetiste ... ik was echt niet tevreeden want ik heb haar gevraagd
wat zij voor mij kunen betekenen, en har antword was: "voedings advies."
en ik dacht voor mijzelf :- "tja...dat weet ik ook, wat ik kan en wat ik niet kan eeten..."
wat ik had verwacht (van de dieetist...duh :lol: ) was een compleet afvallen program. want ik voel me niet krachtig genoeg om alles opnieuw bij mij zelf te beginnen.
ik heb ook psychishe klachtenin the laatste 3/4 jaar zoals depressie(af en toe),angst en fobieen.

kan iemand een tip of "begeleiding" geven , of waar ik na toe moet?

heel veel bedankte
andre

ANDRE...
Nieuw in dit forum

Re: mijn verhaaltje

Berichtdoor ANDRE... » Ma Sep 03, 2007 12:40 pm

ANDRE... schreef:hi,
mij naam is andre en ik heb n gewicht probleem. :(

maar erst wil ik mijn excuses aanbieden voor mij slecht schiftelijk nederlands (ik kwam van portugal alleen 5 jaar geleden).ik ga hard proberen mij best te doen.

ik ben 29 jaar, 1,74m lang en ik weeg 92kg.
als kind had altijd een gezond gewicht...de problemen begonen in de puberteit door n heeeel slecht eet patron...ik kon niet slaapen als mij buik niet VOL was per voorbeeld.
5 jaar geleden toen ik naar nederland kwam woog ik tussen de 95 en 100 kg.
maar door de verandering van lijf stijl en eet patron, was ik in januari 2006 83/84kg zonder niets te doen.en toen beslote ik om af te vallen...ik heb een dieet gemakte, ik ging naar spoortschool ... en 4 manden laater (eind mei 2006 dus) was ik met 76kg en wat merkbaar spier massa in arm en schouders...had ik 8/9kg vet verlies en 4/5kg spier massa gekregen.toen voeld ik me goed en fit maar ik wou nog 5 of 6 kg af.

the beginning of the end:
in het begint van juni ging ik met vakatie naar portugal ... ik bleef daar bijna 4 manden an het eeten de lekkerste eten ter wereld (mijn moeder's). en nu...1 jaar later zit ik met 92kg ... 2 weken geleden ging ik naar de dieetiste ... ik was echt niet tevreeden want ik heb haar gevraagd
wat zij voor mij kunen betekenen, en har antword was: "voedings advies."
en ik dacht voor mijzelf :- "tja...dat weet ik ook, wat ik kan en wat ik niet kan eeten..."(het kan een betje arrogant klinken mar dat ben ik niet hoor :lol: :lol: )
wat ik had verwacht (van een dieetist...niet slim ehh? :lol: ) was een compleet afvallen program. want ik voel me niet krachtig genoeg om alles opnieuw bij mij zelf te beginnen.
ik heb ook psychishe klachtenin the laatste 3/4 jaar zoals depressie(af en toe),angst ...

kan iemand een tip of "begeleiding" geven , of waar ik na toe moet?

heel veel bedankte
andre

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Za Sep 08, 2007 6:44 pm

Willy? Gonny? Reageren graag!!!!

Ze kunnen natuurlijk op vakantie zijn....

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Ma Sep 10, 2007 10:06 am

Sorry André, we waren inderdaad een weekje weg. Je krijgt binnenkort een reactie.

Je kan hier alvast kijken:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9088
Groetjes,

Cora

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Sep 10, 2007 11:46 am

Hallo Andre, ik was met Cora op vakantie :lol: zeilen op de waddenzee

IK vind je nederlands prima, ik maak ook veel taalfuoten.

Ik denk dat ik weet wat je mankeert, wat de oorzaak is dat je overgewicht hebt ontwikkeld, kijk hier even

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.2g.php

door een langdurige koolhydraatverslaving kan hyperinsulinemie ontstaan, dan houd je gewicht rond je middel vast en heb je vaak honger direct na een maaltijd met koolhydraten, kijk hier of dit ook vor jouw van toepassing is

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... icht.2.php

Van onze kant kost begeleiding via het behandelingsforum veel tijd en moeite. Ik laat daar dan ook alleen mensen toe die er echt voor gaan en zelf ook een grote inspanning willen leveren.

Laat me even weten of je je herkent in een koolhydraatverslaving en lees deze info nog eens door

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9088

Als je denkt dat je ECHT wilt mee doen komt er een telefonisch intake gesprek, met deze pagina als leidraad

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.2b.php
Laatst gewijzigd door Willy op Zo Jun 01, 2008 3:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

ANDRE...
Nieuw in dit forum

Berichtdoor ANDRE... » Wo Sep 12, 2007 5:05 pm

hii..
veel bedankte voor u reactie en ik weet zeker dat uw vakantie lekker was...ik ga zelf aankomend weekend (zondag,maandag) 2 dagen naar de zee to...vaaren en vissen. :wink: :D

ja, helaas is uw "diagnose" over het koolydraatverslaving juist en hyperinsulinemie 90% kans dat ik het ook heb.

kijk maar even naar mijn huidige gedrag en situatie:

-vroeger, na het diner , lekker naar de sofa en moest ik een espresso, 1 spa rood en 1 cigarretje om een compleet tevredenheid te bereiken. :lol: :lol:

-maar nu is helaas iets verandert.ik moet iets zoets heben , zelfs een cracker met jam of een vierkantje chocola noem maar op.
ik heb het ontdekte toen ik mijn water,coffie,cigarrete neemt en ik mis nog steeds its...ik ging naar de keuken en terug , een en weer , tot ik een ijsje op heb en klaar...daarna kon ik lekker rustig zitten.
maar dit gebeurt alleen na het diner...na een zwaarder maltijd.

per voorbeeld:
gisteren had ik 2 bord bruin bonen soep, een gegrild kabalhau filet ,spinazie au creme en een gekookte ei...mij buik was vol...maar halve huur later had ik meer honger dan voor het eten.. moest ik een pakje cokiejes op eten...en ik kon echt niet stopen tot het pak op is. :oops: :oops:

en het is ook zo, dat ik aleen in ma buik , zwembandjes en borst vet heb...

leeftijd: 29
hoogte: 174cm
weeg: 91Kg
t/h ratio: 1.05
bmi: 30

groetjes en alvast bedankt,
andre

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Wo Sep 12, 2007 5:36 pm

Hallo Andre,

Ik zal me nog even voorstellen: ik ben Cora en ik ben moderator van dit forum, samen met Willy (mijn man) en Gonny (therapeut) probeer ik hier mensen te begeleiden.

Je schreef:
ja, helaas is uw "diagnose" over het koolydraatverslaving juist en hyperinsulinemie 90% kans dat ik het ook heb.

Het is inderdaad vervelend dat je deze "stoornissen" hebt, maar nu je dat weet kan je er ook iets aan doen. Je hebt ontdekt waar jou overgewicht door veroorzaakt wordt.

We hebben inmiddels een aantal goede ervaringen met de behandeling van koolhydraatverslaving en hyperinsulinemie. En we willen jou helpen bij de behandeling. Het gaat wel even duren, zeker een aantal maanden. En het vereist ook de nodige inspanning van jou kant.

De koolhydraatverslaving wordt veroorzaakt door een serotonineprobleem, je zal waarschijnlijk naar de huisarts moeten om een geneesmiddel te vragen. Voor de behandeling van de hyperinsulinemie heb je ook voedingssupplementen nodig en zal je een speciaal dieet moeten volgen wat best wel extra tijd kost.

Als je zeker weet dat je dit wilt kan je het ons hier laten weten.
Groetjes,

Cora

ANDRE...
Nieuw in dit forum

Berichtdoor ANDRE... » Do Sep 13, 2007 12:29 am

Cora schreef:
Als je zeker weet dat je dit wilt kan je het ons hier laten weten.

ja zeker!!! ik voel me niet lekker zo , en de kans dat ik hyperinsul. heb is groot ,ik wil behandeld worden voor dat ik diabetes krijgt of 200kg weegt :lol:

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Do Sep 13, 2007 9:31 am

Goed Andre,

Het gaat als volgt, je belt ons om een afspraak voor een (telefonisch) intake-gesprek te maken, daar moeten we namelijk even tijd voor vrij maken. Ons nummer: 0591-853377
Groetjes,

Cora

Cora
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cora » Vr Sep 14, 2007 9:47 am

Hallo Andre,

Als het goed is heb je nu toegang tot het behandelingsforum. Als je daar een bericht zet zal ik reageren met wat we telefonisch besproken hebben. Zaterdag en zondag heb ik geen internet.
Groetjes,

Cora

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”