Omdat ik niet meer zo goed weet hoe ik het aan moet pakken ben ik dinsdag naar de huisarts gegaan. Zij heeft me verzocht om bloed te laten prikken en te testen op mijn glucose gehaltes en schildklier waarden. Ik ben snel moe, heb droge handen/nagels/haar en wordt snachts altijd wakker omdat ik zo'n droge keel heb. Ik heb regelmatig lichte hoofdpijn en snel spierpijn. Ik heb snel honger en word dan wat licht in mijn hoofd. Reden genoeg om dus wat buisjes bloed te tappen.
Vandaag kreeg ik de uitslag: gefeliciteerd mevrouw, alles is in orde. Op zich is dat natuurlijk fijn, maar waar komt dat overgewicht dan vandaan? Over een week heb ik een vervolg afspraak. Dit keer met mijn vaste arts (had van de week een nieuwe die begon al over dietiste), ik hoop dat ze nog iets voor me kan doen.
Voor de nieuwsgierigen: ik ben 27, 1.69m lang en weeg op dit moment 77,5 kilo. Tweederde van mijn kleren passen op dit moment niet.
Schildklierwaarden zat op 0.94, volgens de assistente prima. Glucose weet ik zo even niet. Verder is er dit keer niks getest.
Als iemand tips heeft over dingen die ik met de huisarts door kan nemen dan hoor ik het graag. Ik ben het spoor even bijster.