ik ben sassie

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
sassie25
Nieuw in dit forum

ik ben sassie

Berichtdoor sassie25 » Ma Apr 16, 2007 11:31 am

hallo :D
ik ben sas en ben 25 jaar oud,ten eerste wil ik de stichters van deze site een pluim geven en mijn complimenten natuurlijk het ziet er goed uit!
ik ben hier terecht gekomen via google (zocht op obesitas) en heb even zitten lezen
ik kamp al sinds mijn jeugd met overgewicht al was ik als jong kind niet dik, het is begonnen toen ik ging menstrueren ik werd dikker en dikker en kreeg erge vreetbuien...eten,eten en eten en de trek gaat niet weg, naarmate ik een jaar of 16 werd bleef mijn menstruatie uit tot nu toe, dokter gaf me zelfs de pil :-? maar als ik ermee stopte bleef mijn menstuatie nog uit ( :oops: ) en ben ook dikker geworden, ik ben nu 1.65 en weeg 115 kilo ( 2 jaar geleden woog ik 130)...
Mijn overgewicht is niet echt onverklaarbaar want ik weet dat het aan mijn vreetbuien ligt alleen die vreetbuien waar komen de die dan vandaan? constant trek, na het eten zin in snoep, altijd maar snoepen en als ik niet snoep ben ik snel geirriteerd en word ik chagrijnig 8) .
ik weet jniet of ik hier aan het goede adres ben maar ik dacht doe ook even een stukje van mijn verhaal :)

groetjes van sas :D

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Ma Apr 16, 2007 1:44 pm

hallo sas,

om te beginnen hoef je je niet te schamen voor je vreetbuien. die zijn aanwezig en die zijn reeel en hebben een oorzaak. die oorzaak moet gevonden worden. bij overgewicht is er altijd ook een onderliggende hormonale factor. je schrijft al over problemen met je menstruatie. van je jeugd af heb je last van overgewicht. dit kan een teken zijn dat je schildklier niet goed functioneert. is hier wel eens naar gekeken?
het probleem is alleen dat je hiervoor naar een arts moet gaan die verstand heeft van schildklierproblemen en die zijn er maar weinig. bloedonderzoek heeft ook weinig zin omdat je normale waardes kunt hebben en toch een schildklierprobleem hebben. dat probleem kan ook je hele menstruatiegebeuren in de war schoppen. de pil is geen oplossing. die zou ik stoppen om alles niet nog meer in de war te maken.

ik kan je wel aan een paar goede adressen helpen. denk er maar eens over na. ik zou niets anders doen intussen.
met vriendelijke groeten,

marja

sassie25
Nieuw in dit forum

Berichtdoor sassie25 » Ma Apr 16, 2007 2:17 pm

hoi z100a
dankjewel voor je reactie...
toen ik jonger was is er bij mij een bloedtest gedaan en mijn schildklier zou normaal werken maar je gaf al aan dat dat kan afwijken dus kom maar op met die adressen :lol: wie weet heb ik er wat aan :wink:

greetz sas

Gonny (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Gonny (therapeut) » Ma Apr 23, 2007 8:36 pm

Hallo Sa,

Als je me je mailadres stuurt (klik in dit bericht op email) dan kan ik je een vragenlijst toezenden.
Het geeft ons wat meer inzicht in onderliggende oorzaken.
Groetjes,

Gonny
www.orthonutrition.nl

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”