Mijn verhaal over onverklaarbaar overgewicht!

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
saray
Bekende op het forum

Mijn verhaal over onverklaarbaar overgewicht!

Berichtdoor saray » Di Jan 23, 2007 11:58 pm

Hallo,

Ik ben Saray, ik ben een vrouw van bijna 30 en weeg op dit moment 120 kilo en ben 1,64 lang.

Sinds mijn pubertijd is de ellende begonnen. Ik ben standaard elk jaar 8 kilo aangekomen. Ik heb werkelijk alles geprobeerd maar kon niets doen om mijn gewicht onder controle te krijgen. Het was zelfs zo vaag dat telkens als ik ging lijnen ik meer aankwam ipv afvallen.
Uiteindelijk woog ik anderhalf jaar geleden 165 kilo.

Drie jaar eerder ben ik bijna in een coma geraakt en begon ik verlamd te raken.....de neuroloog ontdekte uiteindelijk dat mijn schildklier niets meer deed en dat ik daardoor langzaam in coma aan het raken was. Intussen kon ik ook bijna mijn ogen niet meer open houden en nog maar enkele stappen lopen voordat ik door mijn benen zakte. Mijn schildklier hebben ze in alle jaren weleens gecheckt maar dat leek in orde. Niet dus!!!
Dus net op tijd erbij geweest......meteen aan de euthyrox.

Artsen geloven mij niet als ik zeg dat ik niet teveel eet en geven alleen maar als advies dat ik moet leren uit de snackbar weg te blijven.
Als ik ze huilend vertel dat ik bang ben omdat ik het gewicht niet onder controle heb dan kijken ze me alleen maar raar aan en zeggen dat ik op dieet moet.
Van dieten ben ik vooralsnog alleen maar dikker geworden.

Anderhalf jaar geleden kwam ik via een kranteknipsel TLC Nederland tegen. Dit is een organisatie die geloven dat veel overgewicht veroorzaakt wordt door een disbalans in de hormoonhuishouding.
Te weten het groeihormoon, serotonine en glucose.
Na bloed onderzoek werd er dan door een groep van internationale artsen een dieet geschreven naar aanleiding van je bloedbeeld en hier moest je je erg strikt aan houden. Als je ook maar iets anders at dan stagneerde het proces direct en viel je een week niet af.

Ik heb dit een jaar volgehouden...........het was een ware hel kan ik je vertellen.......ben in de eerste maand 13 kilo afgevallen....daarna 8 kilo en dit werd steeds minder totdat ik uiteindelijk nog maar enkele onsjes afviel per maand op nog steeds dezelfde voeding.
Omdat ik het mentaal niet meer trok ben ik gestopt. Ik was inmiddels 60 kilo kwijt......hartstikke veel natuurlijk. Toen ik stopte woog ik 106 kilo.
Het stoppen ging dmv een stabilisatieperiode en dat betekende dat er stapsgewijs normale voeding toegevoegd werd zodat je lichaam daaraan kon wennen zodat je niet meteen weer heel veel aankomt als je weer gewoon gaat eten.
Ze gaven ook nog een 100 procent garantie van afvallen en zeiden dat je daarna nooit meer aankomt als je normaal voedingspatroon hebt.

Mijn drama is dus dat ik nu sinds oktober weer 120 kilo weeg. Ik ben dus in 4 maanden tijd 15 kilo aangekomen en oke ik heb misschien tijdens de feestdagen wat meer gesnoept en extra gegeten, maar niet erg drastisch.
Ik ben erg bang dat ik binnen de kortste keren weer 160 kilo weeg en weet echt niet meer wat ik moet doen.

Zijn er mensen die mijn verhaal herkennen en wellicht weten wat ik mankeer, zoals ik al zei artsen nemen mijn situatie totaal niet serieus.

Ik begin nu echt wanhopig te worden. Ook heb ik geen regelmatige cyclus en heb ik hoogstwaarschijnlijk het PCO Syndroom. Dat betekent dat je zelf niet voldoende oestrogeen hebt om een eisprong te maken. Wij willen al 6 jaar zwanger raken en dit proberen we nu via hormoonbehandelingen met Clomid 100 mg.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Liefs,
Saray
Ooit hoop ik achter de werkelijke reden van mijn overgewicht te komen......zal er ooit een arts zijn die mij serieus wil nemen?

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 24, 2007 12:56 pm

Hallo Saray, dat is een heleboel elende zeg!!! maar ik heb goed nieuws voor je............................

op dit forum zitten ALLEEN maar mensen die overgewicht hebben en toch maar ERG WEINIG eten.

hun overgewicht wordt veroorzaakt door een lichamelijke stoornis.

zou jouw huisarts willen meewerken aan een aantal bloedonderzoeken?

zou je ook al vast in deze klachtenlijst willen kijken of je zaken herkent:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 212dd9aace

het gaat over een disbalance in de hormonen
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

saray
Bekende op het forum

Berichtdoor saray » Wo Jan 24, 2007 2:49 pm

Hoi Willy,

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Ik heb de lijst bekeken en vond schrikbarend veel overeenkomsten.

Wil je dat ik vertel welke symptomen ik precies herken of is het voldoende om te weten dat ik er veel herken?

Ik denk dat mijn huisarts best zou willen meewerken aan bloedonderzoek.
Wat zou ik moeten onderzoeken dan? Wat zou het volgens jou kunnen zijn? Die hormonale disbalans, is dat te genezen of bij te vullen door hormonen slikken ofzo?

Ik hoor graag van je!

Groeten,
Saray
Ooit hoop ik achter de werkelijke reden van mijn overgewicht te komen......zal er ooit een arts zijn die mij serieus wil nemen?

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 24, 2007 2:52 pm

`Plaats de lijst eens op het forum. Dan haal ik er een expert bij.
Groeten,

Willy Witsel

saray
Bekende op het forum

Berichtdoor saray » Wo Jan 24, 2007 11:12 pm

Oké, dus als ik het goed begrijp wil jij een lijst van symptomen hier hebben?

Komt ie:

- toename van vet, vooral op de buik, heupen en bovenbenen.
- vermoeidheid.
- Veelal last van groeipijnen in benen.
- moeilijk kunnen concentreren.
- haarverlies.
- hoofdpijn.
- Hypoglycemie.
- onregelmatige menstruatie.
- PCOS.
- geirriteerdheid.
- Slapeloosheid.
- Stemmingsveranderingen.
- traag metabolisme.
- Slecht werkende schildklier (hypothyreoidie)
- altijd last vast extreem veel vocht vasthouden.
- regelmatig moeite om met de ogen te focussen.
- restless legs.
- jeuk aan de oren.
- veel oorruis, piepen.
- duizeligheid.
- hartkloppingen.
- als ik verkouden ben dan zet alles zich meteen vast in alle holtes in mijn hoofd, dit resulteert in griepachtige hoofdpijnen en een verstopt hoofd (zeer hardnekking slijm).
- acné voorafgaand aan de menstruatie.
- darmproblemen, de ene dag diaree, de andere dag obstipatie.
- geen gewicht kunnen verliezen.
- zeer overgevoelige huid, met een vinger tegen de huis aanduwen doet me roepen van de pijn.
- pijnlijke eierstokken bij ovulatie.
- hoofdpijn en migraine.

Dit zijn de dingen die ik zo direct herkende.
Ik hoop dat je er iets mee kan.

Ik hoor het wel.

saray
Bekende op het forum

Berichtdoor saray » Wo Jan 24, 2007 11:30 pm

Ik heb nog even een vraagje.

Kan ik ook toegang krijgen tot het behandelingsforum voor onverklaarbaar overgewicht?
Hoe werkt dat?

Ik hoor het wel!

Groetjes Saray

p_brinks
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor p_brinks » Do Jan 25, 2007 9:55 am

Hallo Saray

De toegang krijg je als vast gesteld is dat je tot de doelgroep behoord. Willie geeft je dan toegang.

Saray is geen Nederlandse naam, spreek je het uit zoals je het schrijft?

Groeten
Pieter

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Do Jan 25, 2007 12:58 pm

hallo saray,

de symptomen uit de lijst die je hebt gepubliceerd zijn allemaal tekenen van oestrogeen dominantie.
ik ben (denk ik :D ) de expert die willy bedoelde en ik zou je willen aanraden om dit artikel eens door te lezen. als je geen engels kunt lezen wil ik het wel voor je vertalen. het is nl. belangrijk dat je begrijpt waar we mee bezig gaan.
http://natural-progesterone-advisory-network.com/wp/category/guide-to-using-progesterone/faqs-common-health-concerns/polycystic-ovary-syndrome-pcos/je bent nu onder handen bij de gyneacoloog maar mocht je daar een keertje klaar zijn dan kan ik je een behandeling aanbieden volgens bovenstaande artikel. maar zolang je met clomid bezig bent wil ik daar niet tussen komen.

een grote factor bij PCOS is hyperinsulinemie en door een dieet te volgen dat de bloedsuikerspiegels stabiliseert kun je zelf al enorm bijdragen bij het herstellen van de hormonale balans.

een andere factor bij PCOS zijn ws xeno-oestrogenen; oestrogeen-achtige chemische stoffen die in het lichaam de plaats innemen van het lichaamseigen oestrogeen. het is daarom ook ten zeerst aan te raden deze stoffen zoveel mogelijk te mijden.
lees er eens over in deze blog:
http://deeyeopener.web-log.nl
kijk in de categorieen en in "oorzaken van oestrogeen dominantie"

een zeer grote factor is "stress". probeer zoveel mogelijk om de stress in je leven te beheersen door bijv. een vorm van meditatie of iets anders dat bij jou past. stress veroorzaakt hormonale disbalans.

nogmaals: wanneer je geen clomid meer gebruikt kan ik je verder helpen.

m.v.g.

marja

saray
Bekende op het forum

Berichtdoor saray » Do Jan 25, 2007 2:32 pm

Hoi Marja,

Ik heb het stuk gelezen, maar als ik het goed begrijp gaat het alleen over PCOS. Is Oestrogeen dominantie een andere naam dan voor PCOS of begrijp ik het niet goed? In dat geval zou het inderdaad handiger voor mij zijn om een vertaling te ontvangen denk ik......hihiiihihihi :-?

De Clomid gebruik ik op het moment om zwanger te raken. Je zegt dat je me niet kunt helpen zolang ik Clomid gebruik. Is dat dan omdat die twee behandelingen elkaar bijten ofzo? Betekent dat dan dat ik als ik straks zwanger ben een behandeling kan krijgen of zou ik dan moeten wachten tot daarna?

Wat houd een behandeling in dan?

Ik hoor graag van je!

Groeten Saray

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Do Jan 25, 2007 2:58 pm

oestrogeen dominantie betekent niets anders dan een relatief tekort aan progesteron. oestrogeen en progesteron moeten met elkaar in balans zijn anders kom je in de problemen. die balans is zeer fragiel. meestal is er sprake van een tekort aan progesteron in relatie tot oestrogeen. zo ook is PCOS één van de symptomen van od. je hebt er nog veel meer.

ik adviseer in zulke gevallen npc. dit is een creme met natuurlijk lichaamsidentiek progesteron. maar omdat jij een vruchtbaarheidsbehandeling ondergaat met clomid kan ik je geen npc geven omdat dat dan die behandeling kan beinvloeden.

zoals je misschien hebt begrepen uit het artikel kun je ook proberen om zwanger te raken door npc op de juiste manier toe te passen. maar dat kunnen we pas gaan doen wanneer je zou stoppen met clomid.

je kunt eens in deze topic lezen:
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9157
hier vind je een discussie over npc tussen de dames die er al mee aan de gang zijn.

dit staat er bijv. ook in:
Om zwanger te worden moet je niet beginnen met de progesteron crème te smeren tot je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad. Dit kun je meten door een temperatuurcurve bij te houden. Na de eisprong kun je dan beginnen met smeren. Een pijnlijk gevoel rond de eisprong wil niet altijd zeggen dat er ook een eisprong heeft plaatsgevonden.

Wanneer je zwanger wilt worden en je gebruikt progesteron crème is het erg belangrijk om met de crème door te gaan tot je zeker weet of je zwanger bent of niet! Sommige vrouwen weten dat meteen maar anders kun je dat al heel snel(vanaf de eerste dag dat je je menstruatie verwacht)met een testje vaststellen.

Als je zwanger bent kun je de natuurlijke progesteroncrème gewoon gebruiken. Je mag dan echter niet plotseling ophouden tot het derde trimester is bereikt! Vanaf dat moment gaat de placenta zelf dusdanig grote hoeveelheden progesteron produceren dat 20 mg minder geen enkel gevaar meer oplevert. Onderzoek heeft uitgewezen dat baby’s van moeders die natuurlijke progesteron hebben gebruikt tijdens de zwangerschap groter, rustiger en slimmer zijn. Bij borstvoeding is het ook geen bezwaar. Natuurlijke progesteron beïnvloedt zelden de melkproductie maar als dat wel zo zou zijn dan herstelt die zich binnen een paar dagen nadat de natuurlijke progesteron gestopt is. Doorgaan met progesteron na de bevalling kan een postnatale depressie voorkomen.

Vrouwen die problemen hebben om zwanger te worden of die miskramen (vooral in de eerste drie maanden) hebben kunnen ook gebaat zijn bij een behandeling met natuurlijke lichaamsidentieke progesteron crème. Hierover wil ik ook wel eens iets vertalen als daar belangstelling voor is.
met vriendelijke groeten,

marja

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jan 25, 2007 3:52 pm

saray schreef:Ik heb nog even een vraagje.

Kan ik ook toegang krijgen tot het behandelingsforum voor onverklaarbaar overgewicht?
Hoe werkt dat?

Ik hoor het wel!

Groetjes Saray

nee dat gaat niet, helaas

ik ben van mening dat je eerst moet weten welke stoornis overgewicht veroorzaakt en dan pas moet gaan behandelen.

het heeft geen enkele zin om jou op een streng atkins dieet te zitten, of een sonja bakker. dat is er nl mis aan al die dieten, ze gaan behandelen zonder te weten wat de oorzak is van overgewicht

in mijn visie is overgewicht net als koorts een symptoom van een onderliggende ziekte.

het heeft geen enkele zin om jou een antibioticum voor te schrijven zonder te weten of je daadwerkelijk wel een bacteriele infectie hebt.

kortom, je komt er niet in, wees maar blij :lol:
Groeten,

Willy Witsel

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jan 25, 2007 3:53 pm

Marja ik wil met deze vrouw EERST in kaart brengen wat de behandelings opties zijn, dan een behandel plan maken. Ook al lijkt het er hier sterk op dat we een DOMI hebben wil toch ik wachten met behandelen tot alle opties bekend zijn.

ik wil dus eenl ijst met behandelopties hebben, dan keuzes maken en prioriteiten stellen.

PB me als je vragen hebt.................
Groeten,

Willy Witsel

saray
Bekende op het forum

Berichtdoor saray » Do Jan 25, 2007 5:13 pm

Hoi Marja en Willy,

Allereerst wil ik even melden dat het echt prettig is dat er zo snel door jullie gereageerd wordt op de berichten, super!

Marja ik begrijp de reden waarom het niet samen gaat met Clomid.

Willy, ik snap waarom ik (nog) geen toegang krijg tot het gesloten forum, zeker aangezien we nog niet weten bij welk behandelforum ik hoor.

Ik zou inderdaad ook graag specifiek aan de gang gaan met uitzoeken wat er precies met mij aan de hand is en dan specifiek kijken naar de mogelijkheden van behandeling.
Dan kan ik ook kijken wat voor keuzes ik daarin kan maken. Een van de opties zou wellicht inderdaad kunnen zijn dat ik de Clomid kuren dan voorlopig staak. Wie weet. Ik ben erg benieuwd naar de volgende stappen!
:)

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jan 25, 2007 10:26 pm

Daar komt dan een stap:

Ben je gelukkig?
Groeten,

Willy Witsel

saray
Bekende op het forum

Berichtdoor saray » Do Jan 25, 2007 11:01 pm

NEE......wordt na al die jaren stapelgek van het ziek zijn, me altijd ziek voelen, rare verschijnselen hebben die niemand begrijpt en niet te vergeten vooral mijn overgewicht!

Dus NEE!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”