mijn verhaal

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Waldheim
Nieuw in dit forum

mijn verhaal

Berichtdoor Waldheim » Do Mei 04, 2006 3:34 pm

In 1982 werd ik een eerste maal ziek aan de schildklier (Graves).
In 1988-1989 begon ik onverklaarbare spierpijnen te krijgen. In 1994 werd ik opnieuw ziek aan de schildklier (Hasjimoto). Nu blijven bloedwaarden goed en antistoffen vrij laag (geen medicatie).
Jarenlang zwaar vermoeid, spierpijnen, concentratiestoornissen, afwisselend obstipatie en diaree, overgewicht (werd steeds zwaarder), leverfunctiestoornissen (leververvetting), slaapstoornissen, hoge bloeddruk, cholesterol te hoog (HDL & LDL echter goed in evenwicht), jeukende & tranende ogen, rode ogen, soms wazig zien, …
Alle verschijnselen werden altijd toegeschreven aan schildklierprobleem.
Heb vrij hoge ijzerwaarden in mijn bloed. Speciaal bloedonderzoek op hemochromatose wees er op dat ik heterozygoot ben (drager).
In maart 2004 whiplash; veel klachten werden erger.
In december 2005 onderzoek in universitair ziekenhuis – grote kans op CVS & fibromyalgie. EMG-test normaal. Cryptotetanietest was niet mogelijk gezien een duidelijke tetanie (teken van Trousseau).
Tijdens speciale bloedtest werd vastgesteld dat ik insulineresistentie heb.
MOET AFVALLEN!! Volg dieet gebaseerd op diabetes type 2 + ½ uur extra beweging per dag.
Val echter niet af. Graag hulp door jullie en voedingssuplementen a.u.b.
Zou niet graag evolueren naar diabetes en klassieke medicijnen. Neem sinds december reeds magnesium op voorschrift van dokter.
Moet in juli slaaponderzoek ondergaan.
Alvast bedankt voor het antwoord en de eventuele reacties van forumbezoekers!!
Nog even mijn gegevens: vrouw, 52 jaar, 1.62 cm, huidig gewicht 87,1kg, gehuwd, 1 dochter.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Mei 05, 2006 6:34 pm

Hallo welkom op het forum, heb je nog naar de vragenlijst gekeken?

Die staat in dit artikel

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... cht.4.html

Hoe hebben ze vastgesteld dat je insuline resistent bent?
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Waldheim
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Waldheim » Vr Aug 18, 2006 2:50 pm

Willy schreef:Hallo welkom op het forum, heb je nog naar de vragenlijst gekeken?

Die staat in dit artikel

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... cht.4.html

Hoe hebben ze vastgesteld dat je insuline resistent bent?

Sorry dat mijn antwoord zo lang op zich liet wachten. 't Ging niet zo goed met mij en had dan ook geen zin om aan de PC te zitten.
Thanks voor de verwelkoming!
De vragenlijst heb ik intussen al bekeken. De vaststelling gebeurde via een speciale bloedtest die de ganse voormiddag duurde. Om de zoveel tijd werd opnieuw bloed geprikt. Als je wil mail ik je de uitslag van het onderzoek graag door.
Intussen slaapstudie gehad. Gisteren de uitslag vernomen. Ernstige slaapapnoe. Wordt in één uur 39 keer wakker en stop in één uur 47 keer met ademen. Langste tijd bij ademhalingstop is 136 seconden; dus meer dan 2 minuten! Stellen voor om met speciaal apparaat te slapen. Evaluatie na ca 1 maand. Opnieuw slaapstudie gepland met apparaat eind november 2006.
Met dieet diabetes type2 ben ik nog steeds niet afgevallen. Zou absoluut moeten afvallen, ook voor eventuele verbetering van de slaapapnoe.
Kan jij mij aanraden welke voedingssuplementen ik best zou innemen? Zoals ik al zei neem ik elke dag op voorschrift van de dokter magnesium in (magnetop - zakjes op te lossen in water). Ik neem ook elke dag 1 biochroompil in.

Waldheim
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Waldheim » Vr Aug 18, 2006 3:27 pm

Ik ben bijna 53, 1.62 cm groot, weeg momenteel 87 kg. Gehuwd en 1 dochter die nog thuis woont.
Sukkel dus al jaren met mijn gezondheid. Door de schildklierproblemen werd het mij lang verboden om enig dieet te volgen. Sedert maart 2006 volg ik, na vaststelling insulineresistentie, dieet diabetes type2 + dagelijkse beweging min. 30 min. Tot op heden ben ik nog niet afgevallen.
Eet heel weinig en kan, volgens diëtiste, niet minder eten dan nu.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Aug 22, 2006 10:54 pm

Ik zou graag wten wat je TSH (schildklier) waarde nu is.
Liefst ook T4 en T3
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Waldheim
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Waldheim » Wo Aug 23, 2006 1:39 pm

volgende week 29.08.2006 is er controle van mijn schildklier. Vorige controle gebeurde op 31.05.2006. Zodra ik de resultaten heb van de nieuwe controle zal ik u beide resultaten ter vergelijking bezorgen.
groetjes

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”