Berichtdoor Caroline777 » Zo Mar 26, 2006 1:13 pm
Heb even naar die klachten gekeken en zal hieronder opschrijven wat op mij van toepassing is:
Hartslag in rust: 60 (en ik sport niet veel). Laatste week voordat ik ongesteld moet worden is het standaard 8-10 slagen hoger.
Bloeddruk is normaal, 80/120.
Sloom en moe voelen: bijna dagelijks, met vlagen ook, momenteel is het weer heel erg.
Koud hebben: ja, ik heb het makkelijk koud, maar ik hou ook niet van overdreven hitte (temp van 25 graden of meer vind ik niet lekker).
Slaperigheid: nee, niet echt, maar ik slaap niet echt goed, ik word vaak wakker 's nachts en sta dan op om even te plassen en wat te drinken.
Slecht geheugen, concentratieproblemen: nee.
Pafferig gezicht: nee.
Stem: normaal.
Haarverlies: Ik heb weinig haar op armen en benen, maar die zijn ook blond dus je ziet ze niet goed. Ik heb dun en fijn haar, had volgens mij wel meer haar toen ik jonger was. Dunner worden kan volgens mij ook liggen aan kappersbehandelingen (zoals verven).
Droge huid: ja, enigszins, de huid in mijn gezicht is droog, rest van het lichaam valt volgens mij wel mee, is niet overdreven droog.
Obstipatie/diarree: obstipatie had ik wel regelmatig maar nu ik dagelijks lijnzaad gebruik is het een stuk minder. Diarree zelden, soms als ik ongesteld moet worden een beetje.
Menstruatie: is hevig en het laatste jaar ook onregelmatig (cyclus tussen 14 en 39 dagen), heb thuistest voor menopauze gedaan en die was twee keer positief. Ik neem dus aan dat het daardoor komt.
Onvruchtbaarheid: zou kunnen, heb de afgelopen 6 jaar geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, ben niet zwanger geworden.
Struma: nee, er is 6 jaar geleden wel een echo van de schildklier gemaakt en daar hoorde ik dat mijn schildklier erg klein is, volgens de arts dezelfde grootte als iemand van 12 jaar oud. Je ziet wel mijn hart kloppen in mijn keel.
Caroline