het overgewicht verhaal van Liesbeth

Je kan je, als je dat wilt, via dit forum aan de anderen voorstellen. Vertel iets over je zelf, bijvoorbeeld wat je allemaal al gedaan hebt om af te vallen en wat dat heeft opgeleverd.
Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Jaike Douwes » Do Sep 29, 2005 11:01 pm

Het is mn op het gebied van mijn lijf dat ik me niet goed voel over mezelf en het is ook mn op dat gebied dat ik niet assertief genoeg ben.

Dat is dus wat ik bij practisch alle mensen met overgewicht herken.
Ik voel me ook niet lekker over mezelf, kijk bij voorkeur niet in de spiegel, vind het verschrikkelijk dat ik zo ben, niemand voelt zich happy met overgewicht, nog afgezien van het gezondheidsaspect.
Maar ik ben vol goede hoop met dit programma, ik weet dat het werkt.

Groeten van Renske.

Eveline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Eveline (therapeut) » Za Okt 01, 2005 5:10 pm

Liesbeth,

ik moest even wat wegslikken. Zoveel geprobeerd, zo weinig resultaat. En een arts die je wel de naam van het probleem vertelt, maar niet helpt.

Ik ben zelf net nieuw op dit forum. Willy heeft gevraagd of ik de therapeut wil zijn. Ik heb geneeskunde gestudeerd en ben bijna klaar de de opleiding tot orthomoleculair therapeut volgens de psycho-neuro-immunologie. Dat is een mondvol voor veel begrip van hoe het menselijk lichaam werkt en waarom o.a. afvallen met hongerdieten zo slecht werkt.
Ik zie wel een paar dingen die je zouden kunnen helpen bij het afvallen. Als je wilt dat ik daar wat over zeg, wil ik dat graag doen.
Ik heb dan wel wat meer informatie nodig.

In ieder geval: heel veel succes met alle dingen die je hier hoort. En laten we ervoor gaan dat het beter gaat! :D
Met vriendelijke groet,

Eveline

Liesbeth58
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Liesbeth58 » Za Okt 01, 2005 6:17 pm

Dag Eveline,

Bedankt voor je reactie, en ja ik wil graag van je horen wat ik kan doen om het afvallen te laten slagen.

Waar ik vooral bang voor ben is voor succes op de korte termijn en later toch weer mislukken.

Ik hoor wel wat je wilt weten.

Groet,

Liesbeth.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Okt 01, 2005 7:52 pm

Liesbeth dan kan je het best een berichtje openen in het behandelings forum. Dit forum is alleen voor een eerste screening en kennismaking.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Liesbeth58
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Liesbeth58 » Za Okt 01, 2005 8:39 pm

Dag Willy en Renske,

Ik heb al een onderwerp in het behandelingsforum, dus dat is al geregeld.

Renske, je schrijft:

Ik voel me ook niet lekker over mezelf, kijk bij voorkeur niet in de spiegel, vind het verschrikkelijk dat ik zo ben, niemand voelt zich happy met overgewicht, nog afgezien van het gezondheidsaspect.

Dat herken ik wel, toch is je eigen beeld vermijden niet de manier om je beter over je (blote) lijf te gaan voelen. Wat zou kunnen helpen is juist elke dag bewust wel in de spiegel kijken. En dan niet heel kritisch naar elk detail dat je niet aanstaat, maar juist naar het geheel kijken. Als je dat echt regelmatig doet wordt het vanzelf makkelijker. En leer je van je eigen spiegelbeeld te houden.

Misschien iets om eens uit te proberen?

Groeten van Liesbeth.

Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Jaike Douwes » Za Okt 01, 2005 11:51 pm

Het is mn op het gebied van mijn lijf dat ik me niet goed voel over mezelf en het is ook mn op dat gebied dat ik niet assertief genoeg ben.

Kijk, dat bedoel ik dan, we weten het zo goed voor een ander, maar zelf? Hahaha, maar ik beloof je dat ik vanavond in de spiegel kijk, misschien droom ik dan van .......................... :wink:
Zet 'm op, Liesbeth, we komen er wel!

Groeten van Renske.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Zo Okt 02, 2005 12:37 pm

Maar toch is het een feest om bij Renske koffie te gaan drinken. Ik kom graag bij haar langs, zou wel elke week willen maar heb daar helaas niet genoeg tijd voor. Ik vind Renske een hele leuke vrouw :lol: :lol: :lol:

Liesbeth58
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Liesbeth58 » Zo Okt 02, 2005 8:02 pm

Ik vind Renske een hele leuke vrouw

Dat geloof ik graag :lol: :lol:

Kijk, dat bedoel ik dan, we weten het zo goed voor een ander, maar zelf? Hahaha, maar ik beloof je dat ik vanavond in de spiegel kijk, misschien droom ik dan van ..........................
Zet 'm op, Liesbeth, we komen er wel!

Je hebt helemaal gelijk Renske! :lol: :lol:

Maar toch.... ik heb die oefening van de spiegel zelf ook gedaan, en nu durf ik weer gewoon naar het zwembad en voel ik me daar ook niet meer zo bekeken. Dus er is wel degelijk winst mee te halen!

Groeten,

Liesbeth.

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - gewichtstoename”